8 Aralık 2011 Perşembe

İĞNELİK YAPIMI



Merhabalar:)  Bu yazımda iğnelik yapımını açıklayacağım, hemen  bitiveren kolay, aynı zamanda şık bir iğnelik..  Daha önce yaptıklarım polyester ipliktendi buradan görebilirsiniz, bir de süt şişesi kapağını değerlendirmek için böyle birşey yaptım, isterseniz bir ara onun da açıklamasını yaparım.. Gelelim mevzumuza   iplik olarak bu sefer lif ipliği denedim güzel de oldu, siz arzu ettiğiniz veya elinizde kalan ipliklerden kullanabilirsiniz..


1. Sıra: 6 zincir çekip halka yap,üzerine 15 trabzan yap.



2. sıra: Her trabzanın üzerine iki trabzan yap. (30)
Parantez içindeki sayılar toplam ilmek sayısını gösteriyor..


3.Sıra: Bir trabzan ör sonrakinde arttır. (45)
4. Sıra: İki trabzan ör sonrakinde arttır.(60)



5. Sıra: Üç trabzan ör sonrakinde arttır. (75)



6. Sıra:  Dört trabzan ör sonrakinde arttır. (90)



Aynı şekilde düz renk olarak bir yuvarlak daha ör. İki yuvarlağı ters tarafları içe gelecek şekilde sık iğneyle birleştir.



Elyaf doldurmak için küçük bir açıklık bırak..



Elyafı doldur..



Kalan açıklığı da birleştir..



Uzunca bıraktığımız ipliğe iğne geçirip merkezden dışa doğru birkaç kere biraz sıkıca iplik sararak dilimleri oluştur.







Düğme ve kurdelayla süslemesini yap..
Hepsi bu kadar:)

28 yorum:

  1. çokkk güzel olmuş eline sağlık

    YanıtlaSil
  2. ne güzel anlatmışsın:))

    YanıtlaSil
  3. Çok şeker olmuşlar. ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. bunlara bayılıyorum hem kumaş hem örgü olanlarına:) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Çok şirin bunlar, içlerine sabun-lavanta da katıp çekmecelere de konabilir, gardroplara da asılabilir, kapı kollarına süs olur, çooook ciciler ellerine sağlık Selmaaaammmm :)

    YanıtlaSil
  6. detaylı anlatım için teşekkürler, çok hoş olmuş, denicem inşallah:)))

    YanıtlaSil
  7. banada hediye etmiştin ya bir tane, sürekli onu kullanıyorum ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. Çok güzeller,bayıldım,eline emeğine sağlık canım çok muntazam çalışıyorsun,sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. ellerine emeklerine sağlık canım açıklaman süper olmuş bende ördüm çkk kulanışlı oluyo iğnelerimi sağda solda aramıyorum

    YanıtlaSil
  10. Banu Ablam sen söylersin de olmaz mı haklısın gayet de güzel olur yapmak lazım:)

    ***********************************

    Noblesse küçük parça olduğundan sıkılmaya fırsat bulamadan çabucak bitiyor, dene pişman olmazsın:)

    ************************************

    Baharcım güle güle kullan, kullandıkça beni hatırla:))

    ***********************************

    Nuraycım teşekkürler:)

    **********************************

    Yurdagül ben de öyle yapıyorum sadece evde değil işyerinde bile masamda iğneliğim var:)

    YanıtlaSil
  11. çok güzel ablam, eline sağlık. anlatım da süper. denemek için bana da zaman lazım azıcık.. : )

    YanıtlaSil
  12. çok güzeller, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  13. Alişnur canım bir saat zaman ayırsan sana bol bol yeter:)

    *************************************

    Ecerce teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık Selmacım rengi de kendi de süper görünüyor...

    YanıtlaSil
  15. aa bu kadar basitmiymiş?gördüğümde çok beğenmiştim.çok sevimliler.muhakkak deneyeceğim.öyle güzel anlatmışsın ki.

    YanıtlaSil
  16. Sibelim canım sağol:))

    ************************************

    Ebrulikedi evet bu kadar basit:)

    YanıtlaSil
  17. ayy canım yaa hep paylaşıyor bildiklerini...bayıldım bu tarife...

    YanıtlaSil
  18. Aslıcım Paylaşmak bana bir şey kaybettirmiyor aksine güzel şeyler katıyor, mutlu oluyorum:) Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  19. Bak bunu denemeliyim,teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
  20. çok güzel anlatmışsın bende yaptım çok teşekkürler paylaşımın için =)) işime yaradı

    YanıtlaSil
  21. Çok güzel olmuş..Bayıldım..Mutlaka bende denemeliyim..Aslında güzel bir hediyelikte olabilir..

    YanıtlaSil
  22. selmahanım örgüleriniz ve anlatımlarınız harikaçokfaydalanıyoruz. eğer kumaş iğnelik yapmasını biliyorsanız anlatırmısınız..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu modelin kumaşını istiyorsanız, iki yuvarlak parçayı kenarından ufak bir aralık bırakarak dikip çevirdikten sonra içine elyaf doldurup devamında aynı işlemleri uygulayabilirsiniz..

      Sil
  23. selma hanım polyester ipliği havlukenarı örülen 50 numaraipliliklermi yoksafarklı bir şeymi cevaplarsanız sevinirim....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım öyle, havlu kenarı yapmadım hiç ama kalınlığı 50 numara dantel iplikleri gibi..

      Sil
  24. Sizden allah razı olsun okadar güzel anlatıyorsunuzki yapmak istediklerimin hepsini hic zorlamadan yapiyorum cok tesekkurler hersey gönlünüzce olsun

    YanıtlaSil