10 Ocak 2011 Pazartesi

BASİT MOTİF YAPIMI VE BİRLEŞTİRİLMESİ

                                 

      Herkese merhabalar, Sevda isimli arkadaşımız İPLERİ DEĞERLENDİRELİM yazımdaki motifin yapılışını ve birleştirmesini sormuş, hem Sevda'ya hem de tığ işini yeni öğrenenlere yardımı olur diye yapım aşamalarını fotoğraflayıp anlatmaya çalıştım, umarım yeterli olur..

                            

Beş zincir çekip halka yapıyoruz..


 Birinci sıra: Üç zincir çekiyoruz..  



İki trabzan yapıyoruz..


İki zincir çekip üç trabzan yapıyoruz, iki zincir üç trabzan, iki zincir üç trabzan.. İki zincir çekip sıranın başındaki ilmekle birleştiriryoruz.



İkinci sıra: Birleştirdiğimiz yerden iki trabzanın üstünden sık iğneyi tek seferde kapatarak geçip üç zincir çekiyoruz..


Aynı yere iki trabzan iki zincir, üç trabzan iki zincir yapıyoruz..



Yukardaki işlemi toplam dört kere tekrar ediyoruz.. Sıra bittiğinde resimdeki gibi küçük bir kare oluyor..




(Bu işlemler devam ederken istediğiniz sıranın başında renk değiştirebilirsiniz yada tek renk olarak devam edebilirsiniz..)
Üçüncü sıra: Aynı yere üç zincir iki trabzan, iki zincir üç trabzan iki zincir, yanındaki boşluğa üç trabzan iki zincir.. Bu işlemi de toplam dört kere tekrar ederek sırayı bitiriyoruz..


Birleştirme: Motif istediğimiz büyüklüğe gelince (ben küçük yaptım) İkinci köşeye geldiğimizde üç zincir iki trabzan bir zincir çekiyoruz, önceki yaptığımız motifin köşesini tığla ipin arasına alıp sık iğneyi tek sferde kapatarak sabitliyoruz..bir zincir üç trabzan bir zincir çekiyoruz,


Yine sık iğneyi tek seferde kapatarak sabitliyoruz.. Bu işleme birleştireceğimiz kenar yada kenarlar bitene kadar devam ediyoruz.

Birleştirilmiş hali bu şekilde oluyor..  Yapacak olanlara kolay gelsin, takıldığınız yer olduğunda seve seve yardımcı olurum, sevgiler...

27 yorum:

  1. Çok güzel anlatmışsın :) emeğine sağlık..
    Örgü kursuna başladım ben de yenice,bolero örmek istiyorum.
    Bu motiflerden de yapılabilir gibime geldi..
    Çok hoş olur bence:)
    Mutlu haftalar diliyorum..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım yeni başlayanlar için çok açıklayıcı olmuş.

    YanıtlaSil
  3. çok güzel anlatmışsın canım. Senin gibi acemi arkadaşları düşünenlerde olmazsa hiç kimse elini ve yeteneğini geliştiremeyecek. Çok çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. Zeliha bu motifler heryere yakışıyor bolero da olur eminim, sevgiler:)


    Örgüçantam; ben ögüyü tığ işini kendi kendime yapa söke öğrendim e tabi bizim zamanımızda internet nerdee, imkan varken de bilmeyenler zorlanmadan, bıkmada kolayca öğrensin istiyorum bunun içinde talep geldikçe istenen şeylerin tarifini dilim döndüğü kadar yapmaya çalışıyorum..

    YanıtlaSil
  5. Adaşım ben teşekkür ederim güzel yorumun için, bilmeyenlere yardım etmek lazım..

    YanıtlaSil
  6. tamda ihtiyacım olan bilgiydi gerçekten teşekkürler.
    bir de sudalgası modeline başladaım. 3. renge geçtim onun için de teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  7. Açıklamalarımın işe yarıyor olduğunu, yardımımın dokunduğunu bilmek gerçekten çok güzel duygu, hayırlı geceler:)

    YanıtlaSil
  8. anlatım süper... Bebek battaniyesine çok yakışır bir örnek. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. merhaba
    valla bana da gelen yorumlarda sık sık soruluyordu motif birleştirme.bir türlü fırsat bulup da fotoğraflayamamıştım.eline sağlık.çok güzel anlatmışsın.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Teşekkürler beğenmenize sevindim:)

    YanıtlaSil
  11. cok cok tesekkurler.en kısa zamanda ben de yapacağım :) cok sevindim ya.anneden uzak olunca soracak pek kisi olmuyor :)

    YanıtlaSil
  12. çok güzel anlatmışsın emeğine sağlık..ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  13. Canım yardımcı olabildiğime sevindim, şimdiden kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
  14. Selma Hanım!
    Bahar Hanım vesilesiyle tanıştım bloğunuzla. Bu modelden ben de kızıma battaniye örmek istiyorum. Lakiiin benim gibi acemi mi acemi:) birisi için tığ numarası ve ipler hakkında bilgi verir misiniz?
    Teşekkür ederim Hatice

    YanıtlaSil
  15. Hatice Hanım tığım 5 numara orada kullandığım iplik de lif ipliği.. Şimdiden kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
  16. hatice ablacım ben ceyizime bu motiften battaniye örcem ama büyüklüğü ne kadar yaptınız boy da ve ende kaçar motif var ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende halihazırda belli bir ölçü yok ister göz kararı yapabilirsin, istersen de kullandığın ölçüsünü uygun bulduğun başka bir battaniyeyi ölçü alabilirsin..

      Sil
  17. Bu şekilde birleştirmek, sonradan eklemekten daha güzel bence de.. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  18. merhaba selma hanım bloğunuzun gizli hayranlarından biriyim..sayenizde lif örmeye bile başladım,lif örmek benim korkulu rüyamdı...:) neyse gelelim soruma,saatlerdir internette kafayı yedim cevabını bir türlü bulamadığım bi sorunum var..motifleri birleştirmeyi yapabiliyorum ama en son kalan ipleri nasıl temizliyorsunuz? ara sıralarda örerken sıra sonunda kalan ipleri aralara sokuşturup diğer sırayla örüyorum sıkıntı olmuyor ama en son iki motifi birleştirdikten sonra sıranın sonunda kalan en son ipi ne yapıyorsunuz? biraz karışık bi soru oldu ama umarım görüp anlayıp cevaplarsınız....emeğiniz için tekrar teşekkürler...:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seher Hanım merhabalar, faydalı olabildiğime çok sevindim:) Kalan iplikleri eğer iplik yeterli uzunluktaysa bir iğneye geçirip örgünün durumuna göre trabzanların yada zincirlerin arasından bir miktar geçirip kalan ipliği kesebilirsiniz veya bu işlemi tığla yapabilirsiniz amaç ipliği trabzanların arasından geçirip kısacık kesip örgünün sökülmesini önleyerek ipliği gizlemek.. Ben iğneyle uğraşmıyorum genelde tığla yapıyorum.. Umarım açıklama yeterli olmuştur, kafanızda soru işaretleri kaldıysa tekrar üstünden geçeriz sorun değil.. Görüşmek ümidiyle, sevgiler:)

      Sil
    2. selma hanım teşekkürler yanıtınız için..şuan motifleri örüyorum,birleştirme kısmında umarım tekrar başınızı ağrıtmam...:))tekrar teşekkürler....

      Sil
  19. yuvarlak motifler nasıl birleştiriliyor?

    YanıtlaSil
  20. bu modelle kırlent olurmu

    YanıtlaSil
  21. Slmlar. ..tum motifler oruldukce mi birlestiriliyor...koseler nasil oluyor biraz ayrıntılı anlatabilirmisiniz

    YanıtlaSil
  22. teşekkürler çok güzel anlatmışsınız.

    YanıtlaSil
  23. Mrb ben koseyi yapamiyorum koseys gelincce kac zincir atcam ve kacli trabzan ypcam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üçüncü sıra: Aynı yere üç zincir iki trabzan, iki zincir üç trabzan iki zincir, yanındaki boşluğa üç trabzan iki zincir.. Bu işlemi de toplam dört kere tekrar ederek sırayı bitiriyoruz..

      Birleştirme: Motif istediğimiz büyüklüğe gelince (ben küçük yaptım) İkinci köşeye geldiğimizde üç zincir iki trabzan bir zincir çekiyoruz, önceki yaptığımız motifin köşesini tığla ipin arasına alıp sık iğneyi tek sferde kapatarak sabitliyoruz..bir zincir üç trabzan bir zincir çekiyoruz,


      Bu kısımların neresinde sorun yaşıyorsunuz, birleştirme köşesinde mi, motifin köşesinde mi?

      Sil