7 Eylül 2009 Pazartesi

ÇİÇEK YAPIMI

Çantalarımdaki çiçekler hem benim hem de sizlerin hoşuna gitti, sevgili ebrulikedi nasıl yapıldığını açıklamamı istemişti, netten biryerlerden bulup fotoğrafı ve şemayı kaydetmişim linki epey aradım ama bulamadım fotoğrafları da kaynak göstermeden paylaşmak istemedim.. Ben de kendim yaparak anlatmaya karar verdim, umarım açıklayıcı olur..
.


Önce 75 zincir çekiyoruz, geriye dönüp bir tane sık iğne yapıyoruz ondan sonraki zincire iki trabzan yapıyoruz, sonrakine bir trabzan bu şekilde dört tane zincir kalana kadar devam ediyoruz.. sıra bittiğinde kıvrımını da almış oluyor böylece..
.
İkinci sırada yine bir tane sık iğneyle başlıyoruz,
İlk yaprak: Bir tane trabzan yapıp sonra her ilmeğe iki trabzan şeklinde 5 kere tekrar ediyoruz,

İkinci yaprak: Bir tane trabzan, bir sık iğne, 6 kere aynı ilmeğe iki trabzan yapıp sık iğneyle yaprağı tamamlıyoruz,

Devam eden yapraklar: Aynı ilmeğe iki trabzan, bir trabzan, 4 kere aynı ilmeğe iki trabzan, bir tarbzan, aynı ilmeğe iki trabzan, sık iğne.. Sıranın sonuna kadar son yapraktaki gibi devam ediyoruz sık iğneyle kapatıyoruz. Son olarak da örgüyü yuvarlayarak dikip çiçek şeklini veriyoruz..

Biraz karmaşık gibi görünse de aslında çok basit, yapmak isteyen arkadaşlara şimdiden kolay gelsin:)

32 yorum:

  1. kalın yünle denemeyi düşündüm, iri iri olsunlar diye. seninkiler çok güzel olmuş bu arada.

    YanıtlaSil
  2. kalın yünle de güzel olur pofuduk pofuduk:)

    YanıtlaSil
  3. elinize sağlık selma hanım çiçekler çok güzel olmuş..kışın bende böyle çiçeklerin monte edildiği atkı örmeyi düşünüyorum..yapılışlarını açıklamanız çok iyi olmuş teşekkür ederiz..
    bu arada kahramanmaraşlısınız sanırım..üniversitede okurken ev arkadaşım da maraşlıydı..yemek kültürünüzün hayranıyım:)..acem pilavları, içli köfteler,dolmalar kısırlar, baklavalar, dondurmalar, çiğ köfteler..ve daha sayamadığım nice lezzetler..muhteşem bir mutfak kültürüne sahipsiniz..hele de cana yakın insanları..walla saymakla bitiremem güzel özelliklerini:)..ben trabzonluyum ve trabzonda maraş caddesi maraşta da trabzon caddesi olduğunu arkadaşım söylemişti(trabzonda büyümediğim için bilmiyordum:))..muhabbetim taa oralara dayanıyor belkide..neyse şimdilik bu kadar:)..görüşmek dileğiyle hoşça ve dostça kalın..

    YanıtlaSil
  4. Rica ederim Hifa Hanım, faydam olduysa mutlu olurum..
    Evet doğma büyüme Kahramanmaraş'lıyım, yemek kültürümüz gerçekten de güzeldir tarhana çorbamız, ekşili çorbamız, ekşili aya sulumuz, sulu yağlı köftemiz, ekşli köftemiz yukarıda bahsettiklerinize eklemek için ilk aklıma gelenler.. Trabzon ve Kahramanmaraş kardeş şehir sayılır bizim en işlek caddemizin adı Trabzon Caddesi'dir.. Maalesef Trabzon'u görmek henüz kısmet olmadı, ben de karadeniz'in doğasına ve kültürüne hayranım..
    İnşallah bir gün sizi buralarda misafir etme şansım olur.. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. Yaa yapmayın gözünüzü seveyim.Ben maymun iştahlı bir insanım.Onu da deneyeyim,bunu da deneyeyim derken bir türlü dikiş tutturamıyorum bir işte.Çantaya çok özenmiştim zâten.Gülünden başlayayım bâri.

    YanıtlaSil
  6. selmacığım ellerine sağlık bu çiçekler çok şık durmuş bende deneyeyim

    YanıtlaSil
  7. neduk o maymun iştahından bende de ziyadesiyle var, bir de benim biri bitmeden başkasına atlama huyum var dolayısıyla sürekli ortalarda gezen yarım işlerim hiç eksik olmaz..
    Baharcım teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  8. çok düzgün olmuş ...bende bunlardan atkı yapmak istiyorum ..

    YanıtlaSil
  9. teşekkürler selmacım.nasıl mutlu ettin beni anlatamam.en kısa sürede deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  10. *kelebek* Atkısı da eminim güzel olacaktır,

    ebrulikedi rica ederim yaparken fotoğrafladım sadece, umarım faydalı olmuştur..

    YanıtlaSil
  11. elıne saglık arkadasım paylasım ve guzel yuregınız ıcın kocaaa bı tsk

    YanıtlaSil
  12. güzel yorumlarınızı benden esirgemediğiniz için kocaman bir teşekkür de benden size:))

    YanıtlaSil
  13. hiç anlamıyorum ben bu işten, anlayan birine gösterimde yazdıklarını, bana göstersin yapılışını bari :) ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  14. arkadaşım sen güzel güzel anlatmışsın ama ben ikinci sırayı anlayamadım

    YanıtlaSil
  15. Okurken biraz karışık gelebilir, ama gayet kolay zaten birbirini tekrar eden şeyler ben ayrı ayrı anlattığım için karmaşık gelmiş olabilir..
    yaparken yine de zorlanırsan yardımcı olurum..

    YanıtlaSil
  16. Çok hoş olmuş çiçek yapılışınıda çok güzel anlatmışsın en kısa zamanda deneyeceğim
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Kandiliniz mubarek olsun.
    Sevgiyle Kalın...

    YanıtlaSil
  18. Çok güzel oldu ve çok güzel bir biçimde açıkladınız!

    YanıtlaSil
  19. Yeldacım, teşekkür ederim benden de sana kocaman sevgiler:)

    Belgin hanım kandil kutlamanızı aldım ama bloggerdeki sorun yüzünden ben sizin kandilinizi kutlayamadım:(

    Karen Hanım ilginize teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  20. Ailenizle birlikte nice mutlu bayramlar.SEVGİYLE KALIN...

    YanıtlaSil
  21. Belgin Hanım güzel dilekleriniz için teşekkür ederim, bayram kutlaması için geç kaldım ben, ömrümüz mutluluk ve huzur içinde geçsin..
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  22. Örgü çiçek yapımlarını ararken buralara kadar geldim çok anlaşılır bir açıklama olmuş.Ellerinize yüreğinize sağlık teşekkürler....

    YanıtlaSil
  23. rica ederim yardımcı olabildiysem ne mutlu:)

    YanıtlaSil
  24. bu blog süper.üzerinde gül olan herşeyede sempatim var harikasın

    YanıtlaSil
  25. Merhabalar canım,çiçekler harika olmuş,renklerde öyle...ben daha değişik yapıyordum ama seninkiler daha muntazam olmuşlar,ellerine sağlık.....

    YanıtlaSil
  26. serpil hanım beğenmenize sevindim:)

    sevgili tatesal bu örneği ben de ilk defa uyguladım..

    YanıtlaSil
  27. gerçekten harika olmuşlar saatlerdir aradığım buymuş aslında eline sağlık teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  28. İlk gördüğüm günden beri bu gülü herkese yaptım,çok pratik ve hoş;iyi çalışmalar

    YanıtlaSil
  29. merhabalar arkadaşım, çiçekler harika olmuş ellerine sağlık...yapılşını çok güzel anlatmışsın iki gül yaptım harika oldular..çok teşekkür ederim..

    sevilay

    YanıtlaSil
  30. arkadaşım yaptım yayınladım..teşekkürler...

    sevilay

    YanıtlaSil