1 Kasım 2010 Pazartesi

BEBEK PATİĞİ YAPILIŞI


       Merhabalar.. Bu güzel patiğin tarifini isteyen arkadaşlar oldu, hem onlar için hem de yapmak isteyenler için yapım aşamalarını resimli olarak yayınlıyorum.. Örecek olanlara şimdiden kolay gelsin..



Patiğimize 10 ilmek atarak başlıyoruz, 18 haroşa sırası örüyoruz.



Tüm kenarlardan ilmek alıyoruz, uzun kenarlardan 18 ilmek, kısa kenardan 10 ilmek alıyoruz..





Toplam 56 ilmeğimiz olacak..


4 Sıra ters örüyoruz..


İpliğimizin rengini değiştirip 4 Sıra düz örüyoruz..


Aynı renkle 4 Sıra ters örüyoruz..


Renk değiştirip 4 Sıra düz örüyoruz..


4 Sıra ters örüyoruz..


Kısa kenardan 9 ilmek örüp 10. ilmeği uzun kenarın ilk ilmeğiyle birlikte örüyoruz, böylece burun kısmını kesmeye başlıyoruz. Bu şekilde hem düz sıralarda hemde ters sıralarda kesme işlemine devam ediyoruz..


Her şişte 10 ilmek kalınca 3 Sıra düz örüyoruz..


4. sırada bir dolayıp 2 ilmek birden örüyoruz, bağcık köprüsünü oluşturuyoruz..
15 sıra daha örüp gevşek şekilde ilmekleri kesiyoruz..


Bağcığını takıp bitiriyoruz.. Hepsi bu kadar, elinize sağlık:))

60 yorum:

  1. çook cici! okudum öğrendim de :) Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. çok güzel anlatmışsın ama ben 5 şiş bilmiyorum :((

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık, ne güzel anlatmışsınız:)

    YanıtlaSil
  4. ne güzel anlatmışsın canım harika!ellerine sağlık,teşekkürler..

    YanıtlaSil
  5. çok cici olmuşlar,ellerine emeğine sağlık..Mutlu haftalar diliyorum..sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. çok teşekkür ediyorum hemde kocaman:)kırmayıpda bu zahmetlere girdiğin için ellerine kollarına sağlık canım arkadaşım ne diyeyim daha:))number oneeee:))sevgiler.... hemen başlayacağım

    YanıtlaSil
  7. bu kadar ayrıntılı ve etkileyici bir anlatım kutlarım harika...

    YanıtlaSil
  8. Canım ellerine sağlık,bayıldım patiklere ve yapılışını harika anlatmışsın teşekkürler....

    YanıtlaSil
  9. selmacım çok güzel açıklamışsın. Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Sevgili selma tozan ayrıntılı anlatım
    için teşekkürler sevgiyle kalın....

    YanıtlaSil
  11. kaç numara şişle ördünüz?
    büyüklüğü çok ideal olmuş çünkü
    ellerinize sağlık
    ben de çok beğenmiştim
    giyecek olan bebk çok şanslı:))))))
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  12. renkler şu aralar kızıma ördüğüm hırkayla çok uyumlu bende örerim inşallah kızıma... ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  13. Güzel yorumlarınızı benden esirgemediğiniz için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  14. ellerinize saglık çok tatlı patikler denicem inşallah yapabilirim

    YanıtlaSil
  15. canım benim,
    acaba kaç numara şişle ördün?
    ben yünümü şişe göre ayarlıcam
    seninkilerin büyüklüğü çok ideal:))))

    YanıtlaSil
  16. Öğrendim ve yaptım canım.Sana teşekkürüm var:)

    http://waterlily-sihirlieller.blogspot.com/2010/11/elimden-gelenler-bebek-patigi-yapilisi.html

    YanıtlaSil
  17. Fidoş canım ben 3 numara şişle ördüm, 3-4 aylık bebek giyebilecek büyüklükte oldu, ipimin markasını hatırlamıyorum ama normal bebe yününden biraz daha kalın:)

    Waterlily eline sağlık, hemen bakıyorum:)

    YanıtlaSil
  18. çok şeker ellerine sağlık mutlu ve sağlıklı nice bayramlara

    YanıtlaSil
  19. orguveyemek-gulsence15 Kasım 2010 15:05

    çok güzeller ellerinize saglık

    YanıtlaSil
  20. selamlar sitenıze ılkkez geldım ama hayran kaldım patıkler falan hersey cokguzel elıne saglık bende beklerım

    YanıtlaSil
  21. wowww! ne kadar guzel olmus :)

    YanıtlaSil
  22. Süper olmuş. Ben de beş şişle örmeyi çok seviyorum; genelde şapka örüyorum. 5 şişle patik örsem, nasıl yapsam derken gördüm, bayıldım. Ellerinize sağlık ve anlatım için teşekküürler. Hemen başlıyorum :))

    YanıtlaSil
  23. merhaba, patiklerinizden denedim ve bende 3 tane yaptım, çok teşekkürler anlatımınız için , bloguma beklerim

    YanıtlaSil
  24. Bundan sonraki yazılarınızda ipin markesını ve şişi kaç gr ip kullandığınızı falan yazarsanız bizleri çok mutlu edersiniz :)
    Çok güzel şeyler örmüşsünüz, elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  25. patiklere bayıldım en kısa zamanda bende yapacağım.blogunuzu çok beğendim,izleyiciniz oldum bile.bende sizi beklerim,hoşçakalın.

    YanıtlaSil
  26. çok beğendim ellerinize sağlık.benim gibi az bilenler için çok güzel anlatım.en kısa zamanda yapacağım:)

    YanıtlaSil
  27. çok güzelleryaa..
    rengide gayet hoş olmş erkeksi :)
    ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  28. selamlar bebek patiği çok güzel örülmüş çok hoşuma gitti ellerinize saglık

    YanıtlaSil
  29. güzel anlatım olmuş ,bende yapacagım ,her aşamasını ne kadar net anlatmışsın emegine saglık resimleri pc ye indirebilirim degil mi ...tam örgüye son verdim derken :)

    YanıtlaSil
  30. Güzel yorumlar için herkese ayrı ayrı teşekkür :)
    Dikişdersi tabi ki resimleri indirebilirsin, şimdiden kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
  31. ay çok tatlılar, elinize sağlık. ayrıntılı anlatım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  32. anlatırken sanki çok kolaymış gibi gözüküyor ama değil valla
    benimki hiç güzel olmadı söktüm
    arkadaşımın haziranda doğacak bebişine öreyim dedim, kısmet değilmiş
    valla ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  33. ÖRGÜYÜ ÇOK SEVİYORUM FAKAT DAHA ÖNCE HİÇ BATİK ÖRMEDİM. YAPAMAM DİYE DÜŞÜNMÜŞTÜM FAKAT AÇIKLAMALI ANLATIM AAAA BENDE YAPABİLİRİM DEDİRTTİ İNANIN. PAYLAŞIMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  34. slm patiklre bayıldım hiç ördü bilmediğim halde gittim malzemelerimi aldım haroşanın ne demek olduğunu bile internetten öğrendim gayet iyi gidiyodum taki burun kısmına gelince kafam karıştı 7 aylık hamileyim minik oğülum için yapıcam ilk cicilerim olcak lütfen burun kısmı nasıl yapılıyo biraz daha ayrıntı verebilirmisin nasıl burun örülüyo arka taraf kalıyo

    YanıtlaSil
  35. Sevgili Adsız..
    Burun kısmında öndeki on ilmeği her sırada yanlardan birer ilmek keserek örünce burun kısmı kendiliğinden çıkıyor zaten.. Tarifi okurken biraz karışık gelebilir fakat uygularken basit olduğunu göreceksiniz.. tozan_s@hotmail.com adresini msn'ininize eklerseniz görüntülü olarak da yardımcı olabilirim..

    YanıtlaSil
  36. cok kolaymıs eee kolay gorunmesınde guzel anlatımında +sı var :)) ellerıne ve emegıne saglık

    YanıtlaSil
  37. Yayınlamış olduğunuz patikten bende yeğenime yaptım anlatımınız çok güzel ilk defa yapmama rağmen çok kolay geldi elinize emeğinize sğlık

    YanıtlaSil
  38. çok güzel bir patik paylaşım için teşekkürler.ben başladım burun kısmına kadar sorun yok fakat burun kısmını anlamadım ön kısmını ve yanları nasıl yapacağım ayrıntılı olarak yardımcı olursanız sevinirim mümkünse video koysanız çok güzel olur inanın

    YanıtlaSil
  39. Merhaba... Selma hanim çok çok tesekkurler guzel anlatiminiz icin.. 13 yil bebek hasreti ile tutusan bir cift yuregin, yeni dogmus bebekleri icin yapiyorum su an.. O kadar site dolastim.. Sizinki kadar harika anlatimli bir yer bulamadim.. Emeginize, ellerinize saglik.. Sayenizde kücuk mutluluklar yasamaktayiz.. sevgi ile kalin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Samimi ve içten duygularınız beni çok mutlu etti asıl ben teşekkür ederim:) Allahım her isteyene evlat versin inşallah, acılarını göstermeden analı babalı büyütmeyi nasip etsin, sevgiler:)

      Sil
  40. sevgili selma hanım sitenizi yakından takip ediyorum.ellerinize sağlık harika şeyler yapıyorsunuz.beş şişle örülen bebek patiğinin gayet açık ve net anlatmışzınız.lakin ben ilk defa 5 şiş le öreceğim için bir yerde takıldım.diyelimki 3 sıra düz 3 sıra ters örüyoruz dönüş kısmı nasıl oluyor.açıklarsanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Candie's beş şişle örgü aslında zor birşey değildir sadece biraz alışkanlık gerektirir.. Sorunuza gelince beş şişe örgülerde geriye dönüş olmaz sürekli ön yüzden spiral olarak örülür, sıra başına bir işaret koyup üç sıra düz örün.. işaretli kısımdan sonrasını ters örmeye başlayın.. Eğer açıklama yeterli olmadıysa tekrar görüşürüz.. Sevgiler:)

      Sil
  41. obrigada pelas maravilhas que voce faz. Eu sou brasileira e te convido para conhecer o meu Estado. Meu e-mail f.catarina@yahoo.com.br

    YanıtlaSil
  42. Selma hn, gerçekten çok güzel bir örnek, ama anca bakıyorum öle öremiyorum. Yiğenime alacam ama bunlar gibi bulamıyorum mağazalarda..
    Saygılarımla - Sinan

    YanıtlaSil
  43. Selamlar!selma hanım sizi çok seviyorum.çok güzel anlatım şekliniz var.benim bir ricam var.örgü fularınızın (uçlarında yuvarlak halkaları olan)arttırma kısımlarını ve örneğinini yaptım.lakin nerden kesilecek bir türlü çözemedim(eksiltme nerden olacak).deryanın dünyasında gösterilmedi kesim şekli.örgüm öylece yarım kaldı.detaylı bir açıklama yazarsanız beni çok mutlu edersiniz.şimdiden çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  44. selma hanım örgü fuların nerde eksilteceğimi çözemedim.lütfen yardımcı olun.teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.. sanırım Jenifer Lopez fularından bahsediyorsunuz.. Arttırmaları bitirdikten sonra 4 sıra daha örüp arttırma yaptığınız yerde bu sefer iki ilmek birlikte alarak eksiltme yapacaksınız ve tabi yine 4 sırada bir eksilteceksiniz..

      Sil
  45. selma hanım örgü fuların nerde eksilteceğimi çözemedim.lütfen yardımcı olun.teşekkürler.

    YanıtlaSil
  46. ancak bu kadar yalın anlaşılabilir ve basit anlatılalirdi cok teşekkürler harika olmuş hemen başlıyorum yapmaya:))) elinize sağlık

    YanıtlaSil
  47. Patiklere bayıldım:) ama benim yiğenim 1.5 yaşında ona örmek istiyorum:) acaba ilk başladığınız dikdörtgeni daha büyük başlayarak patiği buyutebilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bebeğin taban ölçüsüne göre istediğiniz büyüklükte yapabilirsiniz..

      Sil
  48. sitenize ilk rasladım fakat tek kelime bayıldım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  49. paylaşaım için teşekkurler

    YanıtlaSil
  50. payalaşım ıcın tesekkurler detaylı bı anlatım olmuş

    YanıtlaSil
  51. Gerçekten güzel paylaşımlar olmuş. Elinize sağlık teşekkürler.

    YanıtlaSil