5 Şubat 2013 Salı

Çiçekli Fular Yapılışı



Önceki yazılarımda püsküllü olanı açıklamıştım bu sefer çiçekli yapıyoruz..

İplik: Siyah olanı Alize Bahar'ı iki kat yapıp kullandım lacivert olan Nako Pırlanta anlayacağınız 4 numara şişe uygun herhangi bir iplikle örebilirsiniz..

Şiş: 4 numara (misinalı olursa örgü ilerledikçe daha rahat olur)

Yapılışı: Örgü olan kısmı daha önce tarif ettiğim püsküllü fularla aynı.. Şişimize üç ilmek atarak başlıyoruz, ilk sırayı örüp ondan sonraki her sırada yanlardan üç ilmek arttırarak haroşa örüyoruz, ilmek sayımız 21 olduktan sonra her iki taraftan 10'ar ilmeği haroşa ortada kalan diğer ilmekleri düz örüyoruz.. İlmek sayımız 240 olana kadar bu şekilde devam ediyoruz, 240 ilmekten sonra 270 ilmek olana kadar her sırada 5 ilmek arttıryoruz, 270 ilmeğe ulaştığımızda kenarlardan aynı şekilde arttırmaya devam ederek 4 haroşa sırası örüp tüm ilmekleri gevşekçe kapatıyoruz..

Çiçeğin yapılışı: 6 zincir çekip halka yapıyoruz.


3 zincir çekip 3 trabzan yapıyoruz..


Tekrar 3 zincir çekip sık iğneyle halkaya tutturuyoruz..

aynı işlemi iki kere daha tekrarlayıp yaprak sayısını 3'e tamamlayıp çiçeğimizi bitiriyoruz..



Rengarenk ördüğümüz çiçekleri biraz seviyoruz, biraz oynuyoruz:)


Kenar oyasının yapılışı: Uzunca bir örümcek yapıyoruz.

Tığı çiçeğin tersinden düzüne doğru geçirerek sık iğneyle sabitliyoruz..



Bir örümcek daha yapıyoruz..


Uygun gördüğümüz mesafeyi ayarlayıp sık iğneyle zemine sabitliyoruz..


Bir uçtan diğerine aynı işlemi tekrar ederek fularımızı bitiriyoruz..








19 yorum:

  1. açıklamalarına bayılıyorum canım,harika olmuş yine..

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık cok güzel olmuş banada beklerim sevgiler takibimdesiniz

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık, çok güzel çok şık olmuş bayıldımm:)

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel aşama, aşama anlatıyorsunuz. Örenler için çok faydalı bir paylaşım. Çok şık mini çiçekler .Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başak Hanım tarife göre yapanların kafasında soru işareti kalsın istemiyorum, zorlanmadan bir çırpıda yapıversinler diye gayret ediyorum..

      Sil
  5. ellerinize sağlık harika olmuş fularlar pırlanta ile örülene kaç yumak gitti Selma Hanımcım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:) Bir yumaktan biraz fazla gidiyor..
      Bu arada çizgili patiğin tarifini kısaca sorduğunuz yorumun cevabında açıklamıştım gördünüz mü?

      Sil
    2. hemen bakıyorum selma hanımcım teşekkür ederim.

      Sil
  6. canım muhteşem görünüyor nasıl çıtır pıtır görünüyorlar bayıldım ellerine sağlık kocaman öpüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim teşekkürler, iki rengi de cıvıl cıvıl oldu:))

      Sil
  7. çok hoş olmuş yine, anlatımların da çok çok güzel...Ellerine sağlık Selma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, beğenilmesine sevindim:)

      Sil
  8. Çok cici cici olmuş tam benlik
    yapılışıda klay ve şık duruyor ellerine sağlık güle güle iyi günlerde sağlıcakla kullan canım........

    YanıtlaSil
  9. Örgüyü internetten öğrenmeye çalışıyorum haliyle birçok kavramı, anlatımı anlamıyorum. Sizin anlatımınıza bayıldım, resimlerle desteklenmiş olması da cabası :) Elinize emeğinize sağlık, Allah yolunuzu her daim açık etsin :)

    YanıtlaSil
  10. Ben neden baslayamadim nereyi kaciriyorum bilemedim artima yerlerinde ve teknigindemi hata yapiyorum anlayamadim.Baskarlken uc ilmek artirmayi tek taraftan mi artiriyosunuz sekli tuhaf oluyo. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her sıra başında yani örgünün tersinde de düzünde de arttırma yapıyorsunuz..

      Sil