19 Mart 2009 Perşembe

GECİKTİM FARKINDAYIM

kış bitiyor ben çorap tarifini yeni yazıyorum geciktim farkındayım, olsun siz de seneye hazırlık yaparsınız:)


60 ilmek atıp her şişte 15 ilmek olacak şekilde ilmekleri şişlere dağıtıyoruz.


10 sıra lastik örüp dilediğimiz uzunluğa getiriyoruz.



topuk kısmına başlarken ilmeklerin yarısını (yani 30 ilmek) 30 sıra örüyoruz.






31. sırada 19 ilmek örüp 20. ilmeği iki ilmek birden alıyoruz geriye dönüp 9 ilmek örüyoruz 10. ilmeği iki ilmek alıyoruz tekrar geri dönüp 11. ve 12. ilmeği beraber örüyoruz. bu şekilde ilmek sayımız 20 olana kadar devam ediyoruz.



topuk dönüşümüzü yapmış olduk.

bir sıra yüz ördükten sonra sıranın sonuna geldiğimizde yan taraftan şişe 15 ilmek alıyoruz. şimdiye kadar şişte beklettiğimiz 30 ilmeği örüyoruz. topuğun diğer tarafına geçmiş oluyoruz.




15 ilmek daha şişe alıyoruz böylece toplamda 80 ilmeğimiz oluyor.



her iki sırada bir iki yandan birer ilmek eksilterek başlangıç sayımız olan 60'a ulaşıyoruz.








ayağımızın uzunluğuna göre örüp..






burun eksiltmelerini yaparak bitiriyoruz.













ve güle güle sıcacık giyiyoruz:)




bu da pembesi..








20 yorum:

  1. selma abla çok şık olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim hülyacım:)

    YanıtlaSil
  3. süpersin arkadaşım dicek lafım yok geç olsun temiz olsun hele i başlıyayım da inş.seninkiler kdr güzel olur. emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  4. ilkinde olmasa bile birkaç tane yaptıktan sonra uzmanlaşırsın merak etme canım:) ben kendimden biliyorum:)))

    YanıtlaSil
  5. Selmacın n'aapmışsın sen ya. Bu çoraplar Berk'ten falan alınmış olmalı. O kadar örgü ördüm bi çorap örmeye cesaret edemedim. Ahhh ah rahmetli anneannem olsa ne kızardı bana. Ve ne severdi seni. Wallahi helal olsun ya. Hamarat ellerin dert görmesin. Kışa doğru ben de yapmaya çalışırsam yardım edersin bana di mi fıstık?

    YanıtlaSil
  6. ne demek emelcim, geçenlerde nursudo arkadaşıma yardım ettim "bitti, çok da güzel oldu" deyince kendim ilk yapmış da başarmış gibi sevindim valla:)) o yüzden büyük bir zevkle yardım ederim.. sen yeter ki yapmak iste ben burdayım:)

    YanıtlaSil
  7. Yapıcam kesin de şimdi yaz geldi bikini-mayo falan yapmak lazım, kış girişi yardımlarını bekliyorum. Gerçi şimdi de yapabilirim, her daim ayakları soğuk insanım ben.

    YanıtlaSil
  8. ne zaman istersen ben burdayım canım benim..

    YanıtlaSil
  9. iyi akşamlar arkadaşım
    çoraba bayıldım
    daha önce hiç 5 şişle örgü örmedim
    o nedenle yapamam diye korkuyorum ama
    anlatımın bana cesaret verdi. inşallah yapmaya çalışacağım
    burun kısmındaki ilmek kesmelerle ilgili daha detaylı bir açıklama yapabilirsen sevinirim
    sanki orda bi şerit oluşmuş gibime geldi belki ben yanlış gördüm
    yardımın için şimdiden teşekkür edrim
    iyi akşamlar

    YanıtlaSil
  10. mavilale beğenmene sevindim, beş şiş deyince insanın gözü korkuyor ama gerçekten örmesi hiç zor değil, benim o kadar hoşuma gitti ki çorap örmek kaç çift yapıp hediye ettiğimi saymadım bile:)) bu günlerde tekrar yapmayı düşünüyordum, sen de burun eksiltmelerini sormuşsun yazıya baktım da o konuda açıklama yapmamışım tarifi yeniden fotoğraflayıp yayınlayacağım bu sefer daha detaylı bir açıklama olur:) sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Hiç çorap örmedim ama sizin bu detaylı anlatımınızdan sonra örmeyi deneyeceğim. Rengi ve deseni çok güzel olmuş, iyi günlerde sıcacık giyin. Çok beğendim.

    YanıtlaSil
  12. Şimdiden kolay gelsin Derya, takıldığın bir yer olursa sorabilirsin:)

    YanıtlaSil
  13. ilginç.. çorap örmeye bilekten başlamışsınız.. anneannem hep örer hep de burundan başlar, 5 şiş çorap örmeyi tarif etmeniz iyi olmuş bu nedenle sizi izlemeye aldım.. sizden güzel şeyler öğrenebilirim diye düşündüm.. elinize sağlık, kolay gelsin Canım :)

    YanıtlaSil
  14. Merhabalar arkadaşım siteme ziyaretiniz ve güzel sözleriniz için çok teşekkürler.
    Bende size geldim gezdim gördümki sizde benim gibi karşılıksız paylaşmayı seven, bir kişiyi bile gülümsetebilirsek mutlu olanlardansınız. Elişlerinizde çok zevki ellerinize sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Çoraplar çok güzel olmuş, eline sağlık. Ben de bu sıralar ilk çorabımı örüyorum. Tekini bitirdim, diğerine bugün başlayacağım. Ben ucundan başlayarak yaptım. Bitireyim bir de böyle deneyeyim.Bitince ben de resimlerini koyayım bari :)

    YanıtlaSil
  16. Merhabalar Selma hanım

    çoraplarınız çok güzel olmuşlar
    çorap yapımını tüm detaylarıyla çok güzel anlatmışsınız, emeklerinize sağlık,selamlar sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Bilekteki ve burundaki eksiltmeleri daha detaylı anlatabilir misiniz? Ben açıklama olmadan pek öremiyorum da.

    YanıtlaSil
  18. Su bes sis isini hic ögrenme firsatim olmamisti.. Simdi sayenizde bu da oldu... Ellerinize saglik... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  19. supersın mutlaka denıyecegım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Edacım bence de mutlaka dene pişman olmazsın.. Anneme örmüştüm parçalanıncaya kadar ayağından çıkarmadı, bu kış yeni bir tane öreceğim..

      Sil