11 Haziran 2012 Pazartesi

Çiçekli Lif Açıklaması



Merhabalaarr..
Bir izleyicimin isteğini yerine getirmek için hazırladım bu tarifi, umarım sizlerin de işine yarar:)

Gelelim lifimizin tarifine:

İlk önce sarı renkle buradaki gibi çiçeğimizi yapıyoruz.. Tek fark ilk sıranın köprücüklerini yaparken 3 yerine 2 trabzan atlıyoruz çünkü yaprak sayımız 6 değil 8 olacak..


Yeşil iplikle 5 zincir çekip içine 5 trabzan yapıyoruz.. üç zincirle üst sıraya geçiyoruz..


3 trabzan yapıp iki zincir çekiyoruz..


Son yaptığımız trabzanla aynı yere 1 trabzan yapıyoruz yanına 2 trabzan daha yapıyoruz.. bu şekilde her sırada ortadan 2 trabzan arttırarak 4 sıra yapıyoruz..


5. srada ilk yarıyı yaptıktan sonra 1 zincir çekip çiçeğin yaprağına sabitleyip diğer yarısına devam edip bitiriyoruz..


Birer yaprak atlayarak çiçeğe dört yeşil yaprak yapıyoruz..


Aralarda kalan yapraklara beyaz rengimizle üstüste 3 fıstık yapıyoruz..


Görüntü bu şekilde olacak.. 4. kenarı 8 fıstık uzunluğunda yapıyoruz..




Fıstığı yaprağa iliştiriyoruz..


Her yaprak ve fıstığın arasına 5 fıstık yaparak çevresini kapatıyoruz..


2 sıra kutucuk şeklinde fıstık yapıyoruz..








İlk parçamız hazır..


Diğer tarafta 14 fıstık uzunluğunda 14 sıra yıldız örneği yapıyoruz.. Bilmeyenler için tarifi Fulyag burada fotoğraflarla güzelce anlatmış..


Bundan sonra iki parçamızı birleştirerek öreceğiz..


Çiçekli parçanın yüzü size bakacak şekilde iki parçayı birlikte örerek yeşil ipliğimizle 1 sıra kutucuk fıstık yapıyoruz..




Üzerine 1 sıra sarı iplikle kutucuk yapyoruz..


Son sırayı beyazla fıstıkla beraber pıtırcık da yaparak bitiriyoruz..


İpliklerini temizledikten sonra bitiriyoruz..


Tersten görünüşü de bu şekilde oluyor..

Daha önceki liflerimi görmek için buraya, buraya, buraya ve buraya bakabilirsiniz..
Herkese kucak dolusu sevgiler:)

65 yorum:

  1. ellerine, emeklerine sağlık canım... denemek çok istiyorum şuanda lakin örgü oyuncaklardan bulamıyorum fırsat...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırsat bulduğun zaman değişiklik olsun diye bir deneme yaparsın Yasemincim:)

      Sil
  2. Fotoğraflarla ve anlatımınla öyle güzel açıklamışsın ki emeğine sağlık canım. Çok teşekkürler.
    Lifin modeli de çok güzel.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çook teşekkür ederim, kullanış açısından nasıl bilmiyorum ama duruşu göze hitap ediyor.. Sevgiler:)

      Sil
  3. Merhaba, Selmatozan!
    Wowwwww! Büyük iş bu kare.
    Bizimle paylaştığınız için teşekkür ederiz.
    Ve aynı zamanda harika bir PAP yardımcı olun.
    Sizin için kocaman bir öpücük.
    Tania - São Paulo - Brezilya
    teardesonhosbytania.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oi Tania Estou tão feliz que você veio me visitar.. Braçada de amor:)

      Sil
  4. tatlım ellerine sağlık ne güzeliş bu lifinde açıklama için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. harika olmuş ellerine sağlık.

    www.bakbuharika.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel örmüş...ne güzel fotoğraflamış...ne de güzel anlatmış canım arkadaşım benim, sağol varol :)

    YanıtlaSil
  7. Canım benim o senin güzelliğin, çok teşekkür ederim:))

    YanıtlaSil
  8. sevgili selma abla;
    senin ördüğün liflere özenip ben de lif ipi aldım yaklaşık 1 ay önce,nedendir bilmem (ipim kristal cananbaşka yok malesef) ipten sanırım kaba duruyo benim fıstıklar.sen kaç kez doladın?akşam yine denemek istiyorum inşallah bu sefer yapabilirim.evdeki bütün iplerim başlanıp yarım bırakılmış durumda.
    başka lifler de anlatmanı 4 gözle bekliyorum.eğer bunu başarırsam...
    sevglerimle pelin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pelincim teşekkür ederim canım..
      Kristal iplikleri pek tercih etmiyorum ben duruşu çok hoşuma gitmiyor zorunlu kalmadıkça kullanmıyorum, Nako'nun bonbon lif iplikler daha başarılı bu konuda.. Pelincim ben fıstıkları üç kere dolayarak yapıyorum, sen de üç kere doladığın halde kaba duruyorsa bir de iki kere dolayarak dene.. İnşallah lif yaptıkça anlatımlarını da paylaşırım.. Sevgiler..

      Sil
  9. sevgili selma abla;
    senin ördüğün liflere özenip ben de lif ipi aldım yaklaşık 1 ay önce,nedendir bilmem (ipim kristal cananbaşka yok malesef) ipten sanırım kaba duruyo benim fıstıklar.sen kaç kez doladın?akşam yine denemek istiyorum inşallah bu sefer yapabilirim.evdeki bütün iplerim başlanıp yarım bırakılmış durumda.
    başka lifler de anlatmanı 4 gözle bekliyorum.eğer bunu başarırsam...
    sevglerimle pelin:)

    YanıtlaSil
  10. ne güzel olmuş ellerine sağlık tam emek işi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim, çok teşekkürler:)

      Sil
    2. arkeasını nasıl örücez ben ilk defa lif örücemde arkasınıda biraz tarif etseydiz iyi olurdu tsk.

      Sil
    3. Arkasını üst kısmın büyüklüğünde yıldız örneği öreceksiniz..
      İlk defa lif örecekseniz bu modelde zorlanabilirsiniz, daha basit bir modelden başlangıç yaparsanız sizin için daha kolay olacaktır..

      Sil
  11. Selmacım lif çok güzel olmuş canım anlatımında süper emeğine yüreğine sağlık arkadaşım..bu lif modelide çok beğendiğim modellerden güle güle kullanılsın..Hayırlı cumalar diliyorum canım ayrıca şimdiden miraç kandilini de kutlarım selametle kal sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elifcim çok sağol canım, senin paylaştıkların içinde de yapmak istediğim güzel modeller var inşallah zaman bulup örme fırsatım olur, hayırlı kandiller, sevgiler..

      Sil
  12. ellerın dert gormesın cok guzel acıklamıssın arkadasım

    YanıtlaSil
  13. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  14. ellerinize sağlıkk , ne güzel anlatmışsınız ,

    YanıtlaSil
  15. ellerinize sağlık bu lifin az bi değişini bende örmüştüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin de elinize sağlık, teşekkür ederim..

      Sil
  16. Harika bir anlatım. Ben yaptım, çok şık gerçekten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenip yapmanıza memnun oldum, güle güle kullanın:)

      Sil
  17. yumuşacıktır şimdi o lif:)) eline sağlık, çok güzel.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  18. TANIŞTIĞIMA MEMNUN OLDUM.
    ÇOK GÜZEL..
    ELLERİNE SAĞLIK...

    YanıtlaSil
  19. Kararmış gönüllerimizi gözyaşlarıyla yıkayıp bembeyaz bir yaprak gibi olabilmek ve Allah-u Teala'dan, Beraat Belgemizi alabilmek umuduyla...Beraat Gecemiz mübarek olsun.

    YanıtlaSil
  20. Güzel dileklerin için teşekkür ederim Elifcim, hayırlı kandiller dilerim:)

    YanıtlaSil
  21. I must thank you for the efforts you have put in
    penning this blog. I'm hoping to view the same high-grade content from you in the future as well. In truth, your creative writing abilities has motivated me to get my very own site now ;)
    Also visit my page ... creatina como tomar

    YanıtlaSil
  22. Harika Paylaşımlarınız için Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  23. Örgü Çntam'ın blogunda yorum yazarken tesadüfen yorumunuzu gördüm,Allah'ım bu ne güzel saçlar bir yakından bakayım diye tıkladım:) İyi ki de tıklamışım hem güzel hem yetenekli bir bloggerla karşılaştım.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saçlarım hakkında böyle güzel sözler duydukça daha katlanılır oluyorlar, teşekkür ederim:) Sevgili Haticenin vesilesiyle tanışmış olduk, sevgiler:)

      Sil
  24. şişle örgüyü yapabiliyorum ama tığı bir türlü beceremiyorum ): sizde çok güzel yapmışsınız ellerinize sağlık. bloguma beklerim http://pespembemutkuluk.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebnem hanım şiş örgüsünü yapıyorsanız, tığ örgüsünü de çok rahat yaparsınız bence, sadece biraz deneyim kazanmanız gerek..

      Sil
  25. Sen ne yapsan güzel oluyor Selma.Bu da çok hoş.

    YanıtlaSil
  26. cok hos duruyor,ellerinize saglik
    bahcemden sevgiler

    YanıtlaSil
  27. Selmacım,liflerine bayılıyorum. Ellerine emeklerine sağlık arkadaşım. Bol siparişli günler dilerim.Hayırlı ramazanlar canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nuraycım çok teşekkür ederim canım sağol, hayırlı Ramazanlar dilerim, sevgiler:)

      Sil
  28. Ellerinize sağlık,severek takip ediyorum sizi:)

    YanıtlaSil
  29. Renkli renkli liflerini görünce içim açıldı. Ne güzel olmuşlar.

    YanıtlaSil
  30. Renkli renkli liflerini görünce içim açıldı. Ne güzel olmuşlar.

    YanıtlaSil
  31. Merhaba, blogunuzu yeni keşfettim, işlerinize bayıldım, ellerinize sağlık.Güzel paylaşımlarda buluşmak dileği ile

    YanıtlaSil
  32. Hayırlı günler Selma hanımcığım,çok güzel açıklamışsınız teşekkür ederim.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  33. çok güzel olmuş :) umarım herkezin işine yarar:)

    YanıtlaSil
  34. Çok teşekkür ederim eksik olmayın:))

    YanıtlaSil
  35. Amei seu blog, vim conhecer e ja estou te seguindo....obrigada por campartilhar,bjs.
    jussaratapetes.blogspot.com

    YanıtlaSil
  36. sel yam elinize salik lif te muhtesem sizde cook guzel anlatmisinis keske kenar kisimlarini da anlatip resim cekseydinis lifi ormeye kalktim fakat kenar kisimlarini yapamiyorum anlatirsanis cok sevinirim simdiden tesekur ederim .

    YanıtlaSil
  37. Gülcan BULUT YILDIZ.

    Böylesine güzel ve ayrıntılı paylaşımınız için teşekkür ederim.Gelin damat lif ayrıntısını da bekliyorum inş.

    YanıtlaSil
  38. örnek ancak bu kadar güzel anlatılır bence:)

    YanıtlaSil
  39. Dunden beri sitenize tiklanma rekoru kirdim sanirim. Aciklamalrini okuya okuya bu lifi bitirdim bende. Harika oldu sayenizde. Cokk tsk ederim. Diger lifleriniz de cok hoslar ellerinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geri dönüşler böyle samimi ve içten oldukça zevkle ve istekle anlatıyorum, kucak dolusu sevgiler :)

      Sil
  40. Görür görmez hemencecik başladım iki günde bitirdim çok sağolun çok hoş bir model:):)

    YanıtlaSil
  41. ellerinize sağlık örnek ve anlatım gayet güzel.aynısını yaptım ve çok hoş oldu teşekkürler bu paylaşım için (:
    Bloğuma sizi de beklerim
    http://kirmizilotus.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil