14 Haziran 2013 Cuma

Yazlık Şal Başlangıç Detayları (Bridal Shawl)


Bir müşterim için yaptığım şalı Facebook sayfamda paylaşmış açıklama için talepler almıştım, ikinciye başlayınca bol bol fotoğrafladım..
İlk yaptığımda kullandığım iplik Alize Puffy Season dökümlü tiril bir duruşu var şala çok yakıştı.. Şu anda yaptığımda ise merserize kullanıyorum henüz bitirmedim an itibarıyla 35. sıradayım daha, merserize ile de başarılı olacağı kanaatindeyim..

6 zincirle oluşturduğumuz halkaya 12 trabzan yaparak başlıyoruz.. Devamı sürekli kendini tekrar eden şeyler olduğu için açıklama yazmak çok karışık olacak o yüzden çokça fotoğraf ekledim fotoğrafların yetmediği yerde ben yardımcı olurum.
Modelin orjinali ve değişik versiyonları burada ve burada..

19 yorum:

  1. örgü ve tığ işlerini severim ama detaylı açıklama olmadan yapamadığım bir elsanatı.Sayende bir sürü atkı, fular ördüm.En son "baharlık şallar" başlığı altında anlattığın fuları ördüm, çok teşekkürler, şimdi sıra bunda.Aynı renk merserize ipim var aynı renk olsa senin için bir sakınca doğurur mu?tekrar teşekkürler, sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim rica ederim:) Açıklamalarımın böyle geri dönüşleri olduğu zaman çok mutlu oluyorum:)) Aynı renkle örmenin benim için hiç bir sakıncası yok bu arada, pişti olalıımm:))))

      Sil
  2. Selmacım trabzanlar arasını her sırada kaç zincir çektin acaba?akşam eve gidip, başlayasım var da hemen:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. V'lerin arası 2 zincir (başka bir açıklama bulamadım şu an) üst sıraya geçerken 4 zincir kenarların gerdirirken kasmaması için, diğer yerlerde de 3 zincir çekilecek..

      Sil
  3. selam hemşehrim şal muhteşem görünüyor sonbaharda örmeyi planladıklarım arasına girdi bile:)) eline emeğine sağlık canım güle güle kullanılsın.

    YanıtlaSil
  4. Çok hoş bir şal olmuş. Açıklama da çok güzel. Resimleri büyütüp bakarak çıkarabiliriz. Ama ilk bir kaç dal uzayıp belli oluncaya kadar ben zorlanıyorum. İşin mantığını kavrayınca her şey kolay zaten:) Bu kadar verici, yol gösterici blog arkadaşları bulmuş olmaktan çok memnunum. Ben yayınlamak konusunda azıcık tembelim. Bunda sizler gibi paylaşımcı, zevkli, çalışkan blogerların etkisi çok. Size bakmaktan kendim iş yapamaz oldum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))) Aslında ben de eskisi kadar paylaşım yapamıyorum bunda Facebook sayfamın da etkisi çok, ordan paylaşmak daha kolayıma gidiyor.. Blogda genelde açıklama hazırladıklarımı paylaşıyorum kabul görüyorsa ne mutlu bana:) Sevgiler..

      Sil
  5. Selmacım merhaba, başladım başlamasına da daha 11.sıradayım, sana bişey sormak istiyorum, yanlardan yani iki uçtan 3 sırada bir mi arttırılıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar:) Kolay gelsin diyeyim önce.. iki sıra normal iki sıra ortada ve kenarlarda arttırmalı oluyor..

      Sil
  6. anladım teşekkür ederim, şimdi daha hızlı gidiyorum, elimde Alize zincir var 2çile, aynı örnekten bir de kışlık yapayım diyorum,teşekkürler Selmacım benim gibi ancak gösterince yapabilenler için anlatımların çok önemli:))))

    YanıtlaSil
  7. ellerinize sağlık hepsi birbirinden güzel

    YanıtlaSil
  8. Selma hanimcim sizi izlemeye almaya ugrastim olmuyor, izleyici butonunuz neden yok, birde nerden ekliycemki kaybetmiyim, sayfanizi bulasiya kac blog gezdim bilemezsiniz:((

    YanıtlaSil
  9. Hallo Selma, what a beautiful shawl you made! Do you also have a chart or diagram of this? I find it easier to crochet this way.
    teşekkürler
    Donatella

    YanıtlaSil
  10. Selma hanım,resimler süper fakat ben tığ işlerini yeni öğreniyorum dün akşam azm ettim modeli kuracağım,bu şalı öreceğim diye ama ııh olmadı ve şuan acayip mutsuzum.Ne olur şu modeli sayıları ile anlatırmısınız modeli kurana kadar nolur başka yerlerde anlatmışlarmıdır diye çok aradım bulamadımda:(lüffen

    YanıtlaSil
  11. Selma hanım iyigünler modelinizi çok beğendim harika olmuş elinize sağlık 12 sırayı fotoģraflardan bitirdim şimdi örtügümüzün kaçıncı sırasına bakıp Aynısından devam etmem gerekiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi günler, her set bittiğinde 4 sıra geriye dönerek ortadaki ve iki kenardaki arttırmalara istediğiniz büyüklüğe ulaşana kadar devam edebilirsiniz.. Selamlar..

      Sil