23 Ekim 2009 Cuma

SU DALGASI MODELİ YAPILIŞI

Merhabalar..
Yine bir örgü açıklamasıyla karşınızdayım arkadaşlar, hem kolay hem de görüntü olarak şık bir model olan su dalgasını yapıyoruz, haydi kolay gelsin:)




Önce istediğimiz uzunlukta zincir çekerek başlıyoruz, 11 ilmek yapıyoruz..



İki zincir çekip son yaptığımız ilmeğe batıyoruz..




11 ilmek daha yapıyoruz..




İki zincir atlayıp üçüncüye batıyoruz..bu işlemleri tekrarlayarak sıranın sonuna kadar devam ediyoruz..




Geriye dönüp ikinci sıraya bir ilmek eksilterek başlıyoruz..




Yine 11 ilmek yapıyoruz başta bir ilmek eksilttiğimiz için son ilmek boşluğa geliyor..




İki zincir çekip boşluktan başlayarak yine 11 ilmek yapıyoruz..




İki ilmek atlayıp yine 11 ilmekle devam ediyoruz.. Yaptıklarımızı tekrarlayarak sırayı bitiriyoruz..




İki sırada bir veya istenen sırada renk değiştirerek örgümüze devam ediyoruz..












Son iki resim benim daha önce yaptığım battaniyeden..






84 yorum:

  1. eline sağlık. çok güzel anlaymışssın. resimli anlatımlar olması gercekten cok güzel. emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Selma Tozan modeli çok beğeniyordum sayenizde öğrendim. Farklı tasarımlarımda uygulamak üzere modeli aldım bilginize. Güzel paylaşımınız için teşekkürler.

    Sevgiyle kalın..

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler iyi oldu bunu öğrenmek istiyordum.

    YanıtlaSil
  4. Örneği bildiğim halde zevkle izledim, ne kadar güzel görüntülemiş, anlatmışsınız. Öreceklere kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  5. canım arkadaşım ellerine sağlık herşeyi ne kadar da güzel yapıyorsun. detay için teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. selma hanım açıklamalı anlatım için çok teşekkürler. harika gözüküyor. İnanmazsınız ama akşam bu modeli denedim ve bir türlü beceremedim yazılara bakarken anlatımınızı gördüm nasıl mutlu oldum anlatamam. Size iki sorum olacak. İlk olarak her dönemçte bir sıra geriden başlanıyor demişsiniz o zaman küçücük kalmaz mı örgü. Birde sıranın sonuna gelip ters çevirdiğimizde örgünün tersi oluyor ve arada fark oluyor. Bunu nasıl çözücem

    YanıtlaSil
  7. ne güzel anlatmışsın. teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. evet hatamı buldum selma ablam eksiltmeyi yapmıyomuşum ben ondan bi garip oluyomuş benimki.çok teşekkürler ellerine sağlık
    sevgiler :)

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel anlatmışsın arkadaşım,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  10. Güzel yorumlarınız için öncelikle hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim:)


    ***********************************

    Sevgili DAKİKADANÖNCE her sırada baştan bir ilmek eksiltiyoruz ama bir taraftan eksiltirken zincir çektiğimiz kısımda da arttırma yaptığımızdan ilmek sayısında değişme olmuyor, eğer o ilk eksiltmeyi yapmazsak her sırada bir ilmek artacak ve gittikçe genişleyen bir görüntü olacaktır, ikinci sorunuza gelince evet geri dönüşlerde örgünün tersini çeviriyoruz ama en sonda yayınladığım resimde de göreceğiniz gibi bu görüntü açısından bir rahatsızlık vermiyor..

    ***********************************

    YanıtlaSil
  11. ÇOK TEŞEKKÜRLER CANIM...BENDE BU MODELİ MERAK EDİYORDUM...ELLERİNE SAĞLIK...ÖYLEDE GÜZEL ANLATMIŞSINKİ....

    YanıtlaSil
  12. Canım çok güzel anlatım en kısa zamanda denemek istiyorum
    bakalım becerebilecekmiyim
    Battaniye süper olmuş
    Gökkuşağı atkı da aynı tekniklemi yapıldı oda çok hoş
    Ellerine sağlık canım
    İyi hafta sonları diliyorum

    YanıtlaSil
  13. ŞEHNAZ güzel bir tesadüf olmuş, şimdiden kolay gelsin:)

    ***********************************

    YELDAcım eminim yaparsın öyle kolay ki, atkı yine arttırıp eksiltme mantığıyla yapılıyor fakat tek fark o şiş örgüsü..

    SEVGİLER:)

    YanıtlaSil
  14. ellerine sağlık .güzel bir paylaşım olmuş. sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel anlatmışsınız, sayenizde öğrendim bende. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  16. anlatımınız resimleriniz çok güzel olmuş Selma Hanım..harikasınız :)
    anasayfanızın dolması çok uzun sürüyor böyle bol resimli anlatım olunca..o yüzden siz de benim sitemde kullandığım gibi yazınızı bi yerden sonra keserseniz anasayfanız daha hızlı dolar ve site içinde dolaşmak daha kolay olur diye düşünüyorum..
    nasıl yapılacağını bilmiyorsanız http://blog.wolkanca.com/2009/09/blogger-da-more-ozelligini-kullanin.html adresine bakabilirsiniz. tabi uygulamak zorunda değilsiniz :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Bu modeli uzun zamandır yapmak istiyordum. Açıklamanız için teşekkürler. (model çıkarma yeteneği olmayan) Özden AK

    YanıtlaSil
  18. Lindo, Parabéns !!!

    http://crochecolorido.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  19. Herkese teşekkürler, yapmak isteyip de bilmeyen arkadaşlarıma yardımcı olabildiğime sevindim:)

    ***********************************

    Hifa Hanım ben de o dertten muzdariptim zaten ama nasıl yapacağımı bilmiyordum, aydınlattığınız için teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  20. günaydın saol canım arkadaşım bende bu zigzag örgüyü yabancı sitelerde gördüm tam anlıyamamıştım tesadüfen sitene geldim çok güzel paylaşımlar var ellerine ve yüreğine sağlık,teşekkür ederim banada beklerim.

    YanıtlaSil
  21. günaydın saol canım arkadaşım bende bu zigzag örgüyü yabancı sitelerde gördüm tam anlıyamamıştım tesadüfen sitene geldim çok güzel paylaşımlar var ellerine ve yüreğine sağlık,teşekkür ederim banada beklerim.

    YanıtlaSil
  22. Canım arkadaşım, paylaşımcı ruhum benim :) Ellerin dert görmesin. Çok güzel anlatmışsın da anlatmadığın bir şey var. Ben yapınca yampirik yumpirik olan şeyler nasıl sen yapınca böyle şıkır şıkır oluyor. Bi püfü varsa söyle benim paylaşımcı ruhum ya. Bunalıma giricem yoksa.
    Ha bir de arada bir msn'ine bak. Belki birileri bişeyler yazar falan ;)
    Kocaman kocaman, hasret dolu öpücükler...

    YanıtlaSil
  23. Harika modeller var.üstelik yapılışlarını tarif etmişsiniz.çok teşekkür ediyorum bu güzel ve faydalı paylaşım için.sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  24. Sevdiklerinizle sağlıklı, mutlu, neşeli, güzel bir bayram geçirmeniz dileğiyle sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  25. Amiga, amei teu blog, este ponto rippe ficou bem explicado, lindo parabens. bjs.
    miria

    YanıtlaSil
  26. merhaba arkadaşım,süper bir bloğun var,linkini alıyorum giderken,yine geleceğim.
    Bu ay eskileri yenilemede evsahipliği yapıyorum,seni ve ziyaretçilerini bekliyorum,günün güzel geçsin,sevgiler

    YanıtlaSil
  27. çok yararlı oldu sağolun

    isme özel çocuk kitapları :
    http://dombilikitap.blogspot.com

    YanıtlaSil
  28. ellerıne saglık arkadasım bende cok sevyorum bu modelı ınsallah yaparım bırseyler :))

    YanıtlaSil
  29. Çalışmalarınızı çok beğendim, takipteyim, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  30. Mutlu yıllar herşey gönlünüzce olsun sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  31. selmacığım yeni yılınız kutlu olsun. yeni yıl sağlık ve mutluluk getirsin

    YanıtlaSil
  32. yorum bırakan ama zamanında cevaplayamadığım bütün arkadaşlar hepinize geç de olsa çok teşekkür ederim:)

    baharcım, belgin hanım yeni yıl dileklerinize teşekkür ederim, yeni yıl herkese güzellikler getirir inşallah..

    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  33. :) canım merhaba... siteyi bi dolanayım dedim ve ilk bulduğum şey aradığım şey çıktı.. çok mutluyum şu anda... çok güzel anlatmışsın ve benimde yakında bu modelden bi atkım olacak inşallah sayende :)

    YanıtlaSil
  34. merhaba sitenizi uzun zamandan beri takip ediyorum. benim gibi bu işlerde çokda usta olmayan ama boş boş da durmak istemeyen acemilere çok güzel yardımcı oluyorsunuz. ilginiz ve emeğiniz için çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  35. selmaninsepeti18 Ocak 2010 00:58

    selma hanım üstlik memleketliyiz sizinle bende kahramanmaraştayım ve sizinde burada olduğunuz görünce çok memnun oldum. sevgilerimle

    YanıtlaSil
  36. DİLEVSERCİM merhabalar canım aradığını bulmana sevindim atkıyı bitirdiğinde görmek isterim ama, sevgiler:)

    SELMA HANIM hem adaşız hem hemşehriyiz çok memnun oldum eğer isterseniz sizinle yüzyüze de görüşüp tanışmak isterim:)

    YanıtlaSil
  37. muhteşem bir blog bayıldım yaptıklarınıza hemen izlemeye aldım sizi ...ayrıca bu örneğin yapılışını ara ara bulamamıştım.Çok iyi oldu elinize kolunuza sağlık.

    YanıtlaSil
  38. Bu modeli o kadar uzun zamandır beğeniyorum ki.. Çok net anlatmışsınız, en kısa sürede çocuklarım için renkli birşeyler yapıp yayınlayacağım, tabii ki sizin izninizle..
    Bodrum'dan sevgiler, bundan sonra takipteyiz..

    YanıtlaSil
  39. süpersin bu modeli hep merak ediyordum ayrıntılı paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  40. TEVAFUK ESERI GORDUM BLOGUNU .. HARIKA OLMUŞ TEK KELIMEYLE CNM. İLERDE HER POSTUNU TAKIP EDICEMM ... :)

    YanıtlaSil
  41. ağlamak istiyorum.. önümde pc ekranda burası saatlerce denedim olmuyor ben bu örneği yapamıyorum. solağım acaba ondan mı ? üzgünüm..
    tuba

    YanıtlaSil
  42. Tubacım takıldığın yer neresiyse sor yardım edeyim..

    YanıtlaSil
  43. Sevgili Selma.. aradan bir ay geçmiş yorum bırakalı, ben halen örneği yapmıyorum. takıldığım yeride bilemiyorum. buluşsak siz bana öğretseniz belki :) teşekkürler. sevgiler.. takibe devam benden yana.

    YanıtlaSil
  44. gerçekten çok beğendiğim bir modeldi yapılışını merak ediyordum mutlaka deniyeceğim takılırsam bende sorabilirmiyim:)

    YanıtlaSil
  45. Tabiki sevgili Bellinda seve seve yardımcı olurum:)

    YanıtlaSil
  46. çok güzel olmuş evet çok beğendim ama bunun kenarları neden düz olmuyo anlayamadım.

    YanıtlaSil
  47. cok güzel bir örnek emegine saglik :) benim sorum yanlardan eksiltince egrilik olmuyormu ? cevabin icin simdiden tesekkürler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler..
      Yanlardaki eksiltmelerden dolayı eğrilik olmuyor çünkü eksilttiğimiz sayı kadar da orta kısımlarda arttırıyoruz, yani her sıranın sonunda ilmek sayımız aynı oluyor..

      Sil
  48. yardiiiiiiiiiiiiim yardiiiiiiiiiim :(( yapiyorum yapiyorum yanlardan eksiltince hep kat kat oluyo yani girisli cikisli ,ne yapmam lazim lutfen cevap bekliyoru :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım sorun yok, zaten öyle oluyor açıklamadaki sondan beşinci resme bakardan orda da var girinti çıkıntılar, eğer seninki daha farklı görünüyorsa bana bir fotoğrafını gönderirsen nerde sorun olduğunu daha kolay görürüm, sevgiler..

      Sil
    2. cevabin icin cook tesekkürler,ben bu bloga takili kaldim hepsi cok güzeller :))evet baktim ve anladimki benimkide öyle, sanki yaptikca düz oluyo gibi,oluyor yani bitince dimi :)) coook cook tesekkürler .keske herkes böyle ayrinti ve hemen cevap verse ...sevgiler saygilar gurbetten ...

      Sil
    3. Deryacım aynen öyle biraz uzayınca daha iyi farkedeceksin, gönderdiğin resme baktım hiç sorun yok doğru yapıyorsun, şalın da güzel olmuş eline sağlık Canım.. Sevgiler:)

      Sil
  49. mutlu oldum dogru yaptigima eeeee bu kadar güzel anlatilirsa :)) salimi begendine sevindim tesekkürler ha bire üretiyorum sallar atkilar motive ediyor insani.. :)) devaaam durmak yok .sevgiler saygilar ...

    YanıtlaSil
  50. Ah merhaba, ben sizi kaybetmiştim.. 10 senedir çalıştığım işyerinde ayrıldım.. Yeni iş vs derken koca bir 9 ay geçti.. Evde net yok.. İşyerinde fırsat yoktu. Geçenlerde yine aklıma düştü bu model.. İplik aldım. İşyerinde not alıcam kağıt kalem.. ve yine siz ve bloğunuz :) nasıl sevindim eski bir dost bulmuş gibi. sonuç mu bu sefer başardım. Aslında siz gayet açık anlatmışsınız ben anlamamışım. Teşekkürler.. Buluşalım gerçekten..ne hoş olur.. İstanbula geldiğinizde hım..
    tuba ben bu arada :) sevgiler.. bitsin foto göndericem..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şükür kavuşturana diyelim o zaman Tubacım:)
      Bazen insanın gerçekten basireti bağlanıyor değil mi? Ama yapmışsın ya önemli olan da o zaten.. inşallah bir gün görüşme fırsatımız olur bundan ben de mutluluk duyarım, sevgiler:)

      Sil
  51. Merhaba.Bu örnekten bebek battaniyesi yapmak için kaç zincir çekmek gerekir acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstediğiniz uzunlukta yapabilirsiniz belli bir ölçüsü yok, ben göz kararı yaptım siz de başka bir battaniyeye ölçerek yapabilirsiniz mesela yalnız zinciri ölçtüğünüz battaniyeden 5-10cm. daha uzun çekin çünkü zigzaglardan dolayı biraz topluyor..

      Sil
    2. teşekkür ederim. 14*11 ölçüsüyle yaptım.örneği çok araştırdım ama en iyi sizden öğrendim öğretmenim:)

      Sil
  52. Красиво!http://www.liveinternet.ru/users/ageeva_tania/profile/

    YanıtlaSil
  53. Bu modeli sizin gibi açıklayıcı anlatan yok. Çok teşekkürler yazınız için. Acaba tığ numarasını ve hangi tür iplerle daha güzel örüldüğünü de yazabilirmisiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orta kalınlıkta iplik ve 3 veya 3.5 mm. tığla yapabilirsiniz..

      Sil
  54. sonunda harika bir anlatım buldum bu akşam başlıyacağım çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  55. Selma hanım çok teşekkürler, bu modeli yapmayı çok istiyordum, süper anlatımla buldum :)

    YanıtlaSil
  56. eksiltme nasıl yapılıyor dolgunun deliğinimi atlıyorum dönünce 3 zincir yapacakmıyım trabzanı yapmak için

    YanıtlaSil
  57. Selma hanım yardım lütfen çok istediğim bir örnekti bu battaniye çokda güzel anlatmışsınız benim sorunun ilk sırayı sorunsuz yaptım ikinci sıraya dönerken 1 ilmek eksiltim sonra boşluklara gelince yani 2 zincir atlayıp bastığım yere gelince ilmek sayım ya fazla oluyo yada eksik anlmadım sök yap sök yap bir türlü olmadı yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  58. Selma hanım yardım lütfen çok istediğim bir örnekti bu battaniye çokda güzel anlatmışsınız benim sorunun ilk sırayı sorunsuz yaptım ikinci sıraya dönerken 1 ilmek eksiltim sonra boşluklara gelince yani 2 zincir atlayıp bastığım yere gelince ilmek sayım ya fazla oluyo yada eksik anlmadım sök yap sök yap bir türlü olmadı yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  59. Selma hanım yardım lütfen çok istediğim bir örnekti bu battaniye çokda güzel anlatmışsınız benim sorunun ilk sırayı sorunsuz yaptım ikinci sıraya dönerken 1 ilmek eksiltim sonra boşluklara gelince yani 2 zincir atlayıp bastığım yere gelince ilmek sayım ya fazla oluyo yada eksik anlmadım sök yap sök yap bir türlü olmadı yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  60. Selma hanım öncelikle çok güzel anlatmışınız.Benim sorum şimdi ilk sırayı sorunsuz yapıyorum 2.sıraya geçince eksiltmeyi nasıl yapacam 2.sorum eksiltmeyi yaptıkdan sonra ilmek sayım artıyor yada eksik oluyor belki eksiltmeden kaynaklanıyor ama bir türlü olmuyor 3.sorum 2 zincir atlayıp battığımız yere arka kısmını örerkende aynı işlemimi yapacaz.yardımcı olursanız çok sevinirim.teşekkürler.

    YanıtlaSil
  61. Emine Hanım Facebook hesabınız varsa beni https://www.facebook.com/tozan.s burdan https://www.facebook.com/selmatozan ve burdan ekleyin yardımcı olayım size..

    YanıtlaSil
  62. bu örneği çok sevdiğimden ve açıklamalarınızdan yararlanarak bir bebek battaniyesi başladım ancak, battaniyenin kenarları düz çıkmıyor.,girintili-çıkıntılı....bu durum nasıl düzeltilebilir acaba...iyi günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kenarlar tam düz olmuyor, ben olduğu gibi kullandım fakat siz isterseniz uygun bir kenar oyası uygulayabilirsiniz..

      Sil
  63. ablacım alağıdaki deliğe geldiğimizde bir ilmek kalıyor hemen yanından da bir ilmek atlayıp üçüncüye battığımızda delik azıcık kayıyor mu benimki mi kaydı anlamadım ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

























    1. Kayma olmaması gerekir, deliklerin hepsinin aynı hizada olması lazım..


      Sil
  64. Emeğinize sağlık ben de çok faydalandim

    YanıtlaSil
  65. İlmek eksiltmeyi her sıradamı yapıyoruz

    YanıtlaSil
  66. İlmek eksiltmeyi her sıradamı yapıyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Gülşen Hanım her sırada eksiltme yapmanız gerek..

      Sil
  67. Ilmek eksiltmeyi sonda da yapiyor muyUz yoksa sadece basta mi . Bir de renk degistirirken ipi kirmamiz mi gerekiyor

    YanıtlaSil
  68. Ilmek eksiltmeyi sonda da yapiyor muyUz yoksa sadece basta mi . Bir de renk degistirirken ipi kirmamiz mi gerekiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Ezgi Hanım, yoksa örgünüz sürekli genişleyerek devam eder.. İlmek sayılarınız hep sabit kalacak..

      Sil
  69. Ben yeni başladım.daha doğrusu başlıyorum ve bu örgüyu merak ediyorum. Trabzan ne onu bile bilmiyordum. 😀 çok faydaliydi. öğrendim. teşekkür ederim 😍

    YanıtlaSil
  70. Şimdi şöyle bi baktim da 6 senedir halen yorumlar var gercekten güzel anlatmişsiniz farkli örnekler de verebilirsiniz ben de kolaycacik çikarabildim örnegi hiçbir fikrim olmamasina rağmen emeğinize sağlik

    YanıtlaSil