16 Haziran 2011 Perşembe

ELTİ ELTİYE KÜSTÜ MODELİNİN AÇIKLAMASI

Sevgili Asosh önceki yazımda paylaştığım elti eltiye küstü modelinin açıklamasını istedi, ben de hem onun için hem de örmek isteyip de bilmeyenler için yapım aşamalarını resimledim aşama aşama da nasıl yapıldığını yazdım.. Haydi kolay gelsin:))


 Malzemeler
İplik: Himalaya  Monza
Tığ: 1,5 veya 2 numara
 Modelimiz üç sıradan oluşuyor bu üç sıranın tekrarıyla istenen uzunlukta örülebilir..


Başlangıç: 9 zincir çekip halka yap..




 1. Sıra: 3 zincir çekip halkanın içine 13 trabzan yap.



2. Sıra: 4 zincir çek 1 tarabzan, 1 zincir 1 trabzan olarak sıranın sonuna kadar devam et.



3. Sıra: 3 zincir çek ilk boşluğa bir trabzan yap


tekrar 3 zincir çek zincirle trabzanın arasına 6 trabzan yap.. (benim gibi ebruli iplikle yapıyorsanız rengin durumuna göre 6 trabzan sayısı attırıp eksiltebilirsiniz.)


Bir boşluk atlayıp 2. boşluğa sık iğneyle sabitle..


Bu şekilde 5 yaprak yap.


7 Zincir çekip sıranın sonuna sık iğneyle sabitle..
 İkinci motifin ilk sırası bu yedi zincire yapılarak devam ediliyor, ikinci motiften itibaren 1. ve 2. sıraların sonunda resimlerden de anlaşılacağı gibi yapılan son trabzan bir alt sıraya sabitleniyor..












41 yorum:

  1. canım benim yaaa hemen de resimlemişsin...çok teşekkür ederim arkadaşım hemen deneyeceğim ellerin dert görmesin....

    YanıtlaSil
  2. canım sana yorum yazdıktan sonra hemen örneği çıkardım.Çok başarılı anlatmışsın çok zevkli oluyor örmesi.tekrardan teşekkür ederim arkadaşım

    YanıtlaSil
  3. Kolay gelsin canım benim, evet örmesi zevkli bir model sıkmıyor insanın elinden bırakası gelmiyor:))

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık ne güzel olmuş anlatımın. bende ilk şemadan çıkarmıştım ama bu resimli anlatımlar çok daha iyi oluyor.
    sevgiler canım

    YanıtlaSil
  5. Güzel bir model canım çokda güzel anlatmışsın yapılışı emeğine ellerine sağlık.Hayırlı cumalar hemşehrim..

    YanıtlaSil
  6. Bir ara bende bu modelin açıklamasını yapayım dedim resimledim anlattım ama birileri saldırdı aman bu örneği sadece o anlatırmış da o yayınlarmışda....

    selmacım renkler ve ip harika model zaten güzel,eeee ören ellerde güzel olunca sonuç süper olmuş,sevgiler....

    YanıtlaSil
  7. Hatice evet modeller anlatımlı olunca rahat oluyor, sevgiler:)

    **********

    Marifetane teşekkür ederim hayırlı cumalar hemşerim:)

    **********

    Tülin canım çok teşekküler..
    o olayı hatırlıyorum, epey bir başını ağrıtmıştı tarif; hatta yazarken de terddüt etmedim değil hani senin başına gelenler benim de başıma gelir mi diye.. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  8. çok beğendiğim bir model ama ismini bilmiyordum:))ismide çok güzelmiş ama ellerine sağlık arkadaşım resimlerin ayrı bir zahmet teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. Canım benim asıl ben teşekkür ederim, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  10. SİTENİZİ YENİ KEŞFETTİM.MODELLER VE AÇIKLAMALAR HARİKA.BUNDAN SONRA TAKİPTESİNİZ...

    YanıtlaSil
  11. Her zaman beklerim, mutluluk duyarım:)

    YanıtlaSil
  12. Berat kandilin mübarek olsun canım sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. ellerine sağlık. elti eltiye küs modeli harika olmuş. anlatımda sade ve güzel..

    YanıtlaSil
  14. çok güzel açıklamaışsın ipleirn rengide çok güzel denk gelmiş bende geçen sene örmüştüm eline sağlık izlemeye aldım senide beklerim

    YanıtlaSil
  15. Siz melek gibisiniz gerçekten paylaşımlarınız tek kelime ile harika.İnanın bu dönemde sizin gibi insanlar zor bulunur.

    YanıtlaSil
  16. hiç cesaret edemiyorum şu örgüye yaa.. gayet şık olmş son kısımda model güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  17. teşekkürler selma hanımcım renk tonlarıylada harka olmuş güle güle kullanın

    YanıtlaSil
  18. bebek yeleğine bayıldım. çok kullanışlı ve şık görünüyor. etek ucundan mı başladınız yakadan mı anlayamadım. bilgilendirme yapabilirseniz sevinirim.
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  19. Güzel yorumlarını esirgemeyen tüm arkadaşlarıma teşekkür ederim:)

    Nazmiye Hanım bebek yeleğini yakadan başlayıp etek ucuna doğru örüyoruz, yapmak isterseniz takıldığınız yerde yardımcı olurum..
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  20. Hem hemşehriyiz, hem yaptıkların harika, toprağımın insanı selam olsun sana ;-)

    YanıtlaSil
  21. Ecehan teşekkür ederim, bir kucak dolusu selamda benden sana:)

    YanıtlaSil
  22. bayıldım ben bunlara hepsi birbirinden güzel ellerinize sağlık...:)ben de yaptım birkaç renk bloğumda paylaştım fotoğrafları birazda sizden bahsettim sakıncası yoktur umarım...:)sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur mu Fatoş beğenip örmene sevindim, paylaştıklarımın işe yarıyor olması aldığım samimi teşekkürler beni öyle mutlu ediyor ki.. Asıl ben teşekkür ederim:))

      Sil
  23. ellerinize emeğinize sağlık çok güzel anlatmışsınız.heveslendim bende deniecem inşallah.

    YanıtlaSil
  24. ellerinize emeğinize sağlık.çok güzel anlatmışsınız heveslendim bende deniyecem inşallah :)

    YanıtlaSil
  25. ellerinize emeğinize sağlık çok güzel anlatmışsınız.heveslendim bende deniecem inşallah.

    YanıtlaSil
  26. Merhaba... Diyebilirim ki neredeyse bugüne kadar anlayabildiğim ilk Türkçe tığla örülen birşeyin tarifidir bu yaptığınız! Elinize, dilinize, fotoğraflarınıza sağlık!

    Kalın sağlıcakla... :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba:)) Açıklamalarımın tatmin edici olduğuna sevindim, çok teşekkürler, sevgiler:))

      Sil
  27. Merhaba, anlatımınız çok güzel teşekkürler.. tığ işini çok severim ama uzun yllar boyunca hiç yapmadım ve tabi ki unutmuşum:) şimdi sizin sayenizde yeniden hatırlıyor ve yapıyorum.. paylaşmanız ayrıca çok hoş.. çoğu sitede sadece resimler var ve ben resimlerden örnek çıkarmada çok iyi değilim o nedenle benim için şahane bir site...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar:)
      İşinize yaramasına memnun oldum.. Açıklamalarımda ulaşmak istediğim nokta yorum kısmında sıfır soru.. Bilenler için çok basit birşey açıklama yeterli olmazsa acemi arkadaşların önüne kocaman bir taş koyuyor, soruları bazen zamanında göremiyorum veya zamanım olup iki kelime yazamıyorum.. Bu yüzden açıklama ne kadar detaylı olursa o kadar iyi olur diye düşünüyorum ve bu konuda elimden geleni yapmaya çalışıyorum.. Kabul gördüğünü gördükçe de mutlu oluyorum:))
      Sevgiler:))

      Sil
  28. Bu modeli hep örmek istedim ,itiraf ediyorum denedimde hatta becerememiştim:)harikasın Selmacım ,paylaşım için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nuraycım bazen yana yana aradığımız şey burnumuzun dibinde oluyor da geç farkediyoruz, ya gözden kaçıyor ya dikkat etmiyoruz.. İnsanlık hali işte Sevgiler:)

      Sil
  29. Bu arada ben seni izlediğimi sanıyordum ama izlemiyomuşum çok utandım :(( hemen izlemeye aldım ,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Utanacak birşey yok canım benim, zaten uzun zamandır ben de ihmal ediyorum blogumu:(
      Hoşgeldin sefalar getirdin:))))

      Sil
    2. Ben bu modelin salini ormek istiyorum o yuzden kalin olacak nasil yapabilirim birbirine dikerekmi yada orerekmi baglarim ?

      Sil
    3. İkinci şeridi örerken boşta kalan yaprakların ortasındakinden tutturarak örersiniz..

      Sil
  30. I LOVE YOUR WORK THANKS FOR VIEWING AND TEACH

    YanıtlaSil
  31. Sal seklinde nasil yapilabilir bide iki siradan sonra dikilicekmi orulerekmi birbirine nasil baglanabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkinci şeridi örerken boşta kalan yaprakların ortasındakinden tutturarak örersiniz..

      Sil