7 Şubat 2013 Perşembe

Zincir Şal Açıklaması



Anlatımı biraz karışık gelebilir belki ama yapması çok kolay bir model hem az iplikle bitiyor hem güzel görünüyor.. Hediyelik yapmak için ideal bir model..

Malzemeler: Çok kalın olmayan tercihen angora iplik, ipliğe göre biraz daha kalın numarada tığ. (zincirler ne kadar bol olursa o kadar iyi olur.)

Yapılışı:
Meşhur 6 zincirimizi çekerek halka yaptıktan sonra 15 zincir çekip halkaya sabitliyoruz..


Aynı işlemi 4 kere daha tekrarlayıp 5 yaprak yapıyoruz..


Geriye dönüp son yaprağın tepesine çıkıyoruz..


15 zincir çekip sabitliyoruz..



Bir tane daha yapıyoruz..



5 zincir çekip bir sonraki yaprağa geçiyoruz..


Aynı işlemi tekrar ediyoruz..


Üçüncü yaprağa geldiğimizde iki yerine 3 yaprak yapıyoruz.. Burası şalımızın ortası olacak..


İkili yapraklara devam ederek sırayı bitiriyoruz..



Geriye dönüp son yaprağın tepesine çıkarak yine 2 yaprak yapıyoruz..



7 zincir çekip (bundan sonra aralara hep 7 zincir çekilecek) 2. yaprağın tepesinden tığı geçiriyoruz..



Tığı bir sonraki tarafın ilk yaprağının içinden de geçirip ikisini birleştiriyoruz..



Birleştirdiğimiz yaprakların tepesine 15'er zincir çekerek 2 yaprağımızı yapıyoruz..


Araya 7 zincir çekerek aynı işlemi tekrar ediyoruz..



Ortaya geldiğimizde başkasıyla birleştirmeden tek yaprağın tepesine 3 yaprak yapıyoruz.. (her sırada ortada 3 yaprak olacak)


Sıra sonuna kadar hatta örgü bitene kadar aynı şekilde devam ediyoruz..






Bitirme sırasında karşılıklı 2 yaprağı birleştirip duruma göre araya 7-8 zincir çekerek sırayı bitiriyoruz..






Kenar Oyası:
12 zincir çekip 2. zincirin içinden bir fıstık yapıyoruz..



Tepesine bir fıstık daha yapıyoruz..



geriye dönüp fıstıkla zincirin birleştiği yere sabitliyoruz..



10 zincir çekip 2 yaprağın birleştiği yere sabitliyoruz..



Bu şekilde sırayı bitiriyoruz..





















27 yorum:

  1. öyle güzel açıklamalı anlatmışsınız ki yapasım geldi elimde tığ son bir saattir uğraşıyorum ..teşekkürler ..

    YanıtlaSil
  2. yine çok güzel bir açıklama yapmışsın, ellerine sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, eksik olma canım, sevgiler:))

      Sil
  3. Oooo ne güzel anlatmışsın arkadaşım. Çok vericisin, yardımcısın, paylaşımcısın. Bazıları fotoğrafı bile büyüttürmüyor. Hani anlayışla karşılayayım diyorum, yahu yaptığı da bulunmaz Hint kumaşı değil. Bir de satış bloğuna tasarım yaptım diye bol sıfırlı fiyatlar koyuyorlar:) Evet tasarım olanlar da var. Gerçek sanatçıların bloglarını da izliyoruz. Onlar çok farklı, saygı sonsuz benden o tarafa. Ama bizimkiler gibi işlerde de kıskançlık olursa kızıyorum ben de. Bu yüzden detaylı detaylı paylaşımın, tek tek fotoğraf çekmeye uğraşmış olman, inan ki yaptığın şaldan çok daha faydalı bir yazı olmuş. Bu arada eğer sipariş de alıyorsan boool bol kazançlar diliyorum. Bir modeli on kadın örse, onu da birbirinden farklı olabiliyor. Herkes aynı havayı veremeyebiliyor. Senin yaptığın hakikaten çok güzel olmuş. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurten teşekkür ederim:)
      Ben de biryerden görüp alıyorum modelleri, bazı zamanlar açıklamalardan faydalanıyorum bazı zamanlar görmem yeterli oluyor, sonuçta bunlar bana da ait şeyler değil gördüklerimi yapıyorum yaptıklarımın bazılarını da açıklıyorum, kabul görmesi, takdir edilmesi beni ziyadesiyle mutlu ediyor.. Selamlar:)

      Sil
  4. Çok iyi anlatım ,ben de denemek istiyorum.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiğdem Hanım deneyin pişman olmazsınız..

      Sil
  5. ellerine anlatımına sağlık canım.

    bloguna geldiğimde kimlik(kelime değil) doğrulama istiyor niçin acaba anlamadım ilk kez sende karşılaşıyorum dün de olmuştu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkür ederim:))
      Ben yorum ayarlarımla ilgili bir değişiklik yapmadım, sistem kendi google veya blogger hesabınla ilgili giriş istiyor sanırım bana da oluyor bazen..

      Sil
  6. Çok şık duruyor gerçekten.Kullanmıyorum pek ama yapasım geldı benım de vakit bulursam annem ıcın yaparım.Kahve tonlarında :) Ellerıne sağlık.Anlatım da süper canım,teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de fazla kullanamam sıkıntı verir:) Annen için değerli bir hediye olacaktır eminim, şimdiden kolay gelsin..

      Sil
  7. Denedim,maceramı da bugün yazdım:)
    İzninizle size link verdim.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. Selma'cığım öyle güzel anlatıyor ve fotoğraflıyorsun ki insan da hemen örme isteği uyanıyor :)Ellerine sağlık canım,sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amaç da o zaten Güldencim:)) Çok teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil
  9. ellerine sağlık.çok şık olmuş.iyi günlerde kullanasın...açıklama için teşekkür ederim sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gösterdiğin ilgi için ben teşekkür ederim, sevgiler:))

      Sil
  10. ellerinize sağlık cok güzel olmuş canım

    YanıtlaSil
  11. Ne güzel anlatmışsın canım.
    Yapmayanı döverler valla :)

    YanıtlaSil
  12. harika olmuş, açıklama için de ayrıca teşekkürler. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  13. Harika olmus ellerinize saglik bende yapmayi dysunuyorum hediye olarak . Son kenarini ormeden kac sira yapmam lazim boyunun uzunlugu olarak yada kac cm bilgilendiriseniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanlış hatırlamıyorsam angora iplikle 26 sıra falan yapmıştım, boynuma dolayıp karar vermiştim büyüklüğüne.. Fazla geniş ve büyük olsun istemiyorsanız siz de o şekilde yapabilirsiniz.. (Yine de son sırayı örmeden bir ütüleyip büyüklüğünü kontrol edin derim..)

      Sil
  14. Kesinlikle daha önce elime hiç tığ almamıştım ona rağmen açıklamalarınızdan örneği çok güzel anladım ve çıkardım teşekkürler

    YanıtlaSil
  15. harika olmuş hemen başladım çok da kolay gidiyor :) yalnız siz kaç sıra yaptınız ben bir türlü karar veremedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) 26 sıra kadar yaptım, ama siz yine de duruşuna bakarak karar verin.. Selamlar..

      Sil