16 Mart 2009 Pazartesi

SAKALLI ETOL

Sakallı ip ve kurdela ip birleşiminden ortaya çıkan kolay ve şık bir etol modeli..
Yapmak isteyenler için kısaca tarif edeyim..
kullanacağımız malzemeler:
sakallı ip
lif ipi
kurdela ip
7 no. şiş
3.5 no. şiş
yapılışı:
sakallı iple 110 ilmek başlayıp 12 sıra örüyoruz, 13. sırada kurdela ipe geçiyoruz , kurdela ipin ilk sırasında aralardan toplam 10 ilmek eksiltiyoruz. (bunu kurdela ipe her geçişimizde yapıyoruz) onu da 12 sıra örüp tekrar sakallı ipe geçiyoruz. 4 tane sakallı ip çizgisi olduğunda bitiriyoruz. (ilmek sayımız 80'e düşmüş oluyor) sonra yan taraftan ilmek alıyoruz (bu sefer şiş numaramız 3.5) ilmek alırken sakallı ip kısmından 3'er kurdela ip kısmından 1'er ilmek alıyoruz, toplam 15 ilmek. iki sırada bir ilmek sayısını yarı yarıya düşürüp 4 ilmek kaldığında bitiriyoruz. aynı işlemi diğer tarafta da tekrarlıyoruz. etolümüz güzel bir broşla kullanıma hazır oluyor..

8 yorum:

  1. canım şald çok saçların göz kamaştırıyor:))
    alttaki hırkaya bitmiştim ben.tam sabır işi ya...sevgilerr...kocamann

    YanıtlaSil
  2. canım benim sağol.. allah bunlardan başka şeylerle sabrımızı denemesin inşallah.. saçlara gelince hani derler ya içi beni yakar dışı seni.. aynen öyle:)

    YanıtlaSil
  3. selmacım blogun hayırlısı olsun,ıhlamır içmeye geldim ama varmı bilmem.Çokk hastayım o yüzden bir süredir pek ilgilenemiyorum blogumla .Sevgi ve sağlıkla kal arkadaşım

    YanıtlaSil
  4. geçmiş olsun sevgili lavantin, allah acil şifalar versin..
    ıhlamurum olmazmı var tabi ki ama ikramda gecikmişim biraz:(

    YanıtlaSil
  5. slm bu şalı yapmak istedim artık kurdela ip satılmıyormuş neyle yapabilirim acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, onun yerine kalın floş iplik kullanabilirsiniz belki ama nasıl durur bilemiyorum, şu anda aklıma başka seçenek gelmiyor..

      Sil
  6. Acaba bu yapımı verilen 110 ilmek kaç beden için uygundur başladım sanki küçük gibi geldi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öreli çok uzun zaman oldu sayılar hakkında birşey diyemeyeceğim, benim ördüğüm 38 beden için uygun olmuştu.. Selamlar..

      Sil