3 Şubat 2012 Cuma

YAPRAKLI PATİK AÇIKLAMASI



Aslında patiği öreli uzun zaman oldu ama kullandığım iplik kalın geldiği için örüp bitirdiğimde karşıma çıkan şey kocaman oldu (43- 44 numara) diğer tekini örmedim hevesim kaçtı başka iplikle de denemedim, ama model güzel sizlerle de paylaşmak istiyorum ben de örerken değil de bu sefer sökerken fotoğrafladım, biraz oyalayıcı oldu, her sırada söktüm şişe taktım fotoğraf çektim  bir de şema hazırladım, yalnız bende şema programı falan yok kareli kağıt neyime yetmiyor ki:)) 
Açıklamayı daha önce Hanımelim'de paylaşmıştım Sercan denemiş yapmış çok da güzel olmuş, onun ördüğünü de görmek isterseniz burada..
Bugünkü yazım özel bir güne denk geldi hem Cumanız, hem de Mevlid kandiliniz mübarek olsun:)


Artık tarife geçebiliriz:
Patiğin yan kısmı için 22 ilmekle 21-22 haroşa sırası örülecek,  yaprak desenine geçerken..



 1. Sıra: 13 ör, renk değiştir 7 ör, geri dön 7 ör, renk değiştir 13 ör..


3. Sıra: 11 ör, renk değiştir 7 ör, geri dön 7 ör, renk değiştir 11 ör..


5. Sıra: 9 ör, renk değiştir 7 ör, geri dön 7 ör, renk değiştir 9 ör..

7. Sıra: 7 ör, renk değiştir (ikinci bir ton renk kullanılacaksa onunla devam edilecek) 7 ör, geri dön 7 ör, renk değiştir 7 ör..

9. Sıra: 5 ör, renk değiştir 7 ör, geri dön 7 ör, renk değiştir 5 ör..

11. Sıra: 3 ör, renk değiştir 7 ör, geri dön 7 ör, renk değiştir 3 ör.. (toplam 6 haroşa sırası olacak)

13. Sıra: Sıra sonuna kadar ana renkte ör, geri dön..

15. Sıra: 3 ör, (ikinci renk kullanılacak) renk değiştir 7 ör, geri dön 7 ör, renk değiştir, 3 ör..

17. Sıra: 5 ör, renk değiştir 7 ör, geri dön 7 ör, renk değiştir, 5 ör..

19. Sıra: 7 ör, renk değiştir 7 ör, geri dön 7 ör, renk değiştir, 7 ör..

21. Sıra: 9 ör, renk değiştir (birinci renkle devam et) 7 ör, geri dön 7 ör, renk değiştir, 9 ör..

23. Sıra: 11 ör, renk değiştir, 7 ör, geri dön 7 ör, renk değiştir, 11 ör..

25. Sıra: 13 ör, renk değiştir, 7 ör, geri dön 7 ör, renk değiştir, 13 ör..

27. Sıra: Sıra sonuna kadar ana renkte ör, geri dön..

Aynı işlemi 5 kere tekrar et..

21- 22 haroşa sırası ör.. Tabanını dik.. 



Düzeltme: Şemadan bahsettim ama dalgınlıkla eklemeyi unutmuşum:)



Kırmızı X:  Ana renk
Mavi X: Birinci renk
Siyah X: İkinci renk
Boş kutular örülmeyecek..

43 yorum:

  1. çok hoş, ellerine sağlık, detaylı anlatım için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. renkleri çok güzel olmuş açıklamanız için çok teşekkür ederim :))

    YanıtlaSil
  3. ne güzel anlatmışsın yine, ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  4. Senin bu açıklamalı işlerine bayılıyorum.İlk seferde bile hemen kolaylıkla yapılıyor.Ellerine sağlık ellerin dert görmesin Hayırlı kandiller

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslıcım teşekkür ederim:)
      Mümkün olduğu dilim döndüğü kadar açık ve detaylı anlatmaya çalışıyorum fotoğrafları da bol bol kullanıyorum ki tarifte anlaşılmayan bir kısım olursa resimde anlaşılsın diye, hayırlı kandiller:)

      Sil
  5. eline sağlık, patikler çok güzel olmuş.. iyi kandiller.. @)-}--

    YanıtlaSil
  6. Parmaklarımızın arasındaki bereketi duayla yakalamak, sevginin hoşgörünün yolunu duayla aydınlatmak, bağışlanmış olmanın tadına duayla ermek. Bir cennet temennisi. Bir huzur beklentisi. Bir gözyaşı serpintisi. MEVLİT KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel dilekler sevgili Elif.. Dualarımız hep iyilikler güzellikler için olsun.. Kandilin mübarek olsun..

      Sil
  7. selma hanımcım öncelikle kandilin mübarek olsun ben bu patiği yapmayı çok istiyordum ama bu kadar açık bir anlatımla hiç karşılaşmamıştım çok saol canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel denk gelmiş o zaman, inan çok sevindim aradığın birşeyi bulduğuna, şimdiden kolay gelsin:)

      Sil
  8. harikalar yaratıyorsunuz valla emek emek vermişsin helal size örgünüz ve anlatımınız cok güzel emeginize saglık süperrrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. (keşke isminizle hitap edebilseydim)Sevgili ADSIZ Çok teşekkür ederim..

      Sil
  9. ellerine emeklerine sağlık canısım çkk güzeol muş açıklamanda süper olmuş canısım gülerek kullan..

    kandilin mübarek olsun.

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık. gördüğüm en süper açıklama harikasın.teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin gibi bir ustadan övgü almak beni ne kadar mutlu ediyor, asıl ben teşekkür ederim:)

      Sil
  11. Çok güzel bir model. Detaylı anlatımınız için de çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  12. çok şirin olmuş ellerine sağlık ayrıntılar için teşekkürler

    YanıtlaSil
  13. MODELLERİN AÇIKLAMALARINI ÇOK GÜZEL YAPIYORSUNUZ,ÇOK FAYDALANIYORUM.BOL BOL ELİŞİ YAPIN Kİ BİZ DE SAYENİZDE BİRŞEYLER ÖĞRENELİM.SEVGİLER....AKSARAY'DAN AYŞE

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşe Hanım fırsat buldukça zamanım oldukça açıklamalı örgüler yayınlamaya çalışıyorum, kabul gördüğünü görmek güzel, ilginize teşekkür ederim:)

      Sil
  14. ellerinize emeklerinize sağlık harika bir patik ve açıklamalarda öyle tabii, laf aramızda bende böyle detaycıyımdır çok hoşuma gitti sevgilerr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Suzan Hanım teşekkür ederim, mümkün olduğu kadar açık anlatmaya çalışıyorum, yeni öğrenenler tam bilemeyenler de çok zorlanmadan yapabilsin diye, sevgiler:)

      Sil
  15. Ne güzel anlata anlata öğretiyorsunuz, paylaşıma gönülden teşekkürlerrrrr..sevgilerrrrr...

    YanıtlaSil
  16. Çok güzel bir patik modeli,anlatımınıda çok güzel ve net anlatmışsınız teşekkürler.Blogunuzu çok beğendim, ellerinize sağlık. Özellikle iğneliklere bayıldım :) Benim de böyle bir blogum var ama paylaştıklarım görseller de çıkmıyor yardımcı olabilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzu Hanım size yardımcı olmak isterdim ama benim de bu konularda fazla bilgim yok maalesef..

      Sil
  17. emeğine sağlık selmacım..çok güzel açıklamışsın..çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  18. selmacım emeğine sağlık..çok güzel açıklamışsın.resimlerde çok anlaşılır olmuş..teşekkürler..

    YanıtlaSil
  19. mutlaka denıyecegım tesekkurler

    YanıtlaSil
  20. çok güzel bir model bende örücem allah nasib ederse ellerinize saglık

    YanıtlaSil
  21. Спасибо большое за мастер- класс

    YanıtlaSil
  22. I love the look of your slippers.Would you be able to write this pattern out in English? I tried Google translate but I still wasn't able to decifer the pattern. Thank you so much. ~Tricia

    YanıtlaSil
  23. ozeldilerim benim turkce tam guzel degilmis ve harf hersi yokmis ama cok beyendi senin patiklerin .ben baska gordim Turkiye ama bu cok kolay bana gorer demek bende yapar cok cok sagol

    YanıtlaSil
  24. cok guzel oldu
    ozeldilerim benim Turkce tamam degilmis ama yabanci senin patik cok sever

    YanıtlaSil
  25. renk değişimlerinde arada delik oluşmaması için ne yapmak gerekiyo acaba ?

    YanıtlaSil
  26. http://suzanhobi.blogspot.com.tr/2013/04/tek-parca-kolay-patigimin-acklamas.html
    https://www.youtube.com/watch?v=TXMP2sd3yWk
    bu linkler size yardımcı olur..

    YanıtlaSil