19 Ocak 2013 Cumartesi

Püsküllü Fular Açıklaması


Daha önce kısaca bahsettiğim fuları kenar püskülleriyle beraber anlatayım bir de..

İplik: turunculu olan Himalaya Everyday Rengarenk grili olan Alize Burcum Batik
Şiş: 4 numara
Yapılışı: Şişimize üç ilmek atarak başlıyoruz, ilk sırayı örüp ondan sonraki her sırada yanlardan üç ilmek arttırarak haroşa örüyoruz, ilmek sayımız 21 olduktan sonra her iki taraftan 10'ar ilmeği haroşa ortada kalan diğer ilmekleri düz örüyoruz.. İlmek sayımız 240 olana kadar bu şekilde devam ediyoruz, 240 ilmekten sonra 270 ilmek olana kadar her sırada 5 ilmek arttıryoruz, 270 ilmeğe ulaştığımızda kenarlardan aynı şekilde arttırmaya devam ederek 4 haroşa sırası örüp tüm ilmekleri gevşekçe kapatıyoruz..

Püskül Yapılışı: Uygun gördüğünüz ölçüde bir objeye, bu bir ilaç kutusu olabilir küçük bir bloknot olabilir veya benim yaptığım gibi elinizde varsa firkete olabilir ipliğimizi 8-10 kere (pofuduk isterseniz daha fazla) sarıp ipliği 15-20cm bırakıp kestikten sonra iğneye geçiriyoruz, bir tarafından yarım cm. kadar aşağıdan iplikleri boğuyoruz. Nasıl derseniz bakınız aşağıdaki resim..

birkaç kere etrafında dolayıp sabitliyoruz.. En son iç kısımdan iğneyi aşağı doğru çekerek kalan ipliği püskül boyunda keserek araya kaynatıyoruz.


Kenar Oyasının Yapılışı: 7 zincir çekip tığı püskülün içinden geçirerek sabitliyoruz..



7 zincir daha çekip aralık bırakarak zemine sabitliyoruz.

11 zincir çekiyoruz geri dönüp 6. zincire sabitliyoruz.

5 zincir çekip aynı yere batıyoruz.

5 zincir daha çekip aynı yere batarak son yaprağı yapıyoruz.

Yine 5 zincir çekerek aralık bırakıp zemine sabitliyoruz.

Anlattığım kısmı bir uçtan bir uca tekrar ederek bitiriyoruz..
Not: en orta sivri kısma püskül gelmesine dikkat edin.. Ortalama 24-25 tane püskül kullanılıyor..





26 yorum:

  1. her zaman ki gibi harika :)

    YanıtlaSil
  2. ne güzel anlatmışsın açık ve sade yeni başlayanlar için de bir rehber ,ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Çok otantik görünüyor. çok şık olmuş. ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel açıklamışsınız paylaştığınız için teşekkürler emeğinize sağlık..

    YanıtlaSil
  5. Ellerin nur olsun canım...

    YanıtlaSil
  6. Püskül güzelliğine güzellik katıyor bu işlerin.Öyle de güzel anlatıyorsun ki Selma'cığım sağol varol:)

    YanıtlaSil
  7. Eksik olmayın emi:)).. hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum:))

    YanıtlaSil
  8. selmacım vallahi harikasınnn...süper oldu bu anlatımın da...

    YanıtlaSil
  9. Çok hoş bir fular olmuş. Anlatımınız okadar anlaşır ki hemen yapmak istedim açıkçası. Harikasınız. Ellerinize, emeğinize sağlık. Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir an önce başlayın derim, pişman olmazsınız:)) Sevgiler...

      Sil
  10. çok güzel olmuş ellerine sağlık kenardan artırmaları nasıl yapıyorsun çok düzgün olmuyor benimkiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıranın sonunda iki ilmek atıp dönüyorum, iki ilmeği örünce iki sıra öncenin son ilmeği bol durduğu için üçüncü arttırmayı onu örerek yapıyorum böylece daha düzgün duruyor ondan sonra normal örmeye devam ediyorum, böyle karışık geldiyse doğrudan şişe üç ilmek atılarak da yapılabilir..

      Sil
  11. Hayırlı kandiller canım..

    YanıtlaSil
  12. Anlatma tekniğin çok güzel anlaşılır teşekkürler,ayrıca püskül yapma tekniğinde çok güzel ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  13. Çok çok çok güzel.... Ellerine sağlık sevgili Selam. Bayıldım!

    YanıtlaSil
  14. harika bir şal,anlatım için çok teşekkürler, insanın eline şişini ipliğini alıp hemen öresi geliyor, mutlulukla kullan.

    YanıtlaSil
  15. Her zamanki gibi muhteşem. ..Teşekkürler. ..

    YanıtlaSil
  16. Selma hanim artirmalarda takildim ben yardimci olabilirmisiniz. 3 ilmek attim ordum ondan sonra 3ilmek sira basinda artirdim 6ilmegi ordum ondan sonra 3 ilmegi sirasonunda artiripmi orucez.yoksa o 3 ilmel diger siranin basindami artirilip orecek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arttırmaları her sıranın sonunda şişe ilmek atarak yapıyoruz, sıra başında tekrar ilmek atmıyoruz..

      Sil
    2. Tsk ederim selma hanim ben basladim yorumlari okurken yazmissiniz sonradan farkettim.tekrar cok sagolun. Son bisey daha sormak iatiyorum ben alizenin lanagold ipiyle basladim. 3.5 numarayla oruyorum .sanirim kucuk olacak burcum batik biraz kalin bir ip sanirim cokmu kucuk olur suan 115 ilmek oldu soksem geri ikikat kullansam ipi olurmu dersiniz.

      Sil
    3. İpliği iki kat yaparsanız biraz kaba durabilir, eğer sökmeyi göze alırsanız şiş ölçünüzü büyütün, 4 numara ile örün 3,5 numara kullandığınız için ebat küçük olmuştur, devam etmek isteseniz de verdiğim ölçülerden daha büyük örün..

      Sil
    4. Tsk ederim selma hanim. Nakonun pirlantasini buldum 4 numara ile tekkat ormeye basliycam simdi . Cok tsk ederim ilginize.. bitince keske fotograf atabilsem ama burdan atilmiyor sanirim

      Sil
  17. Mrb 21 ilmek olduktan sonrada mı yanlardan 3 ilmek atıp devam ederek 240 ilmeğe ulaşıyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevtap Hanım örgünün başından itibaren her iki taraftan 3 ilmek arttırarak haroşa örüyoruz, 21 ilmek olduğundaysa her iki tarafta 10 ar ilmeği haroşa örmeye devam ederken ortada kalan diğer ilmekleri ön tarafta düz arka tarafta ters örüyoruz..

      Sil