25 Aralık 2013 Çarşamba

Papatya Lif Açıklaması


Biraz el oyalayıcı olsa da özellikle hediyelik veya çeyizlik güzel bir model.. Yapmak isterseniz elimden geldiği kadar açıklamaya çalıştım..

6 zincir çekip içini bir trabzan bir zincir şeklinde 12 trabzanla dolduruyoruz.


İkinci rengimizle aralıklardan birine ipliği sabitleyip 7 zincir çekiyoruz..

Yandaki boşluğa geçip ipliği zincir boyunca uzatıyoruz bu işlemi 5 kere tekrar ediyoruz..

Yandaki boşluğa geçip aynı işlemi tekrarlayıp tek seferde hepsini topluyoruz..

7 zincir çekip aynı boşluğa sabitliyoruz.

Bu şekilde diğer yapraklarımızı da tamamlıyoruz..

Ana rengimize geçip yapraklardan birinin tepesine ipliğimizi sabitleyip 12 zincir çekerek diğer yaprağımızın tepesine sabitliyoruz.


3 zincirle yukarı çıkarak her boşluğa 15 trabzan yapıyoruz aralara 2 zincir çekilecek..

İkinci sırada trabzanları yaparken bir önceki sıranın tepesine batarak değil de ipliği her trabzanın arkasından alarak yapıyoruz, böylece katmerli görüntüyü elde ediyoruz..

Araya geldiğimizde 3 zincir çekip boşluğa bir fıstık 2 zincir bir fıstık 3 zincir çekerek örmeye devam ediyoruz..

Bundan sonraki sıralarda da aynı işlemi uygulayacağız, arttırma yapmıyoruz trabzan sayımız hep aynı olacak, ilk sıralarda marullanma olabilir telaşa kapılmayın sorun yok, sıralar ilerledikçe normale dönecektir..

6 sıra örüp bitiriyoruz.

Lifin ortasına yaptığımız çiçeğin aynısını yapıyoruz, son iki yaprakta ana gövdeye ekliyoruz, yaprağın birini fıstıkların ortasına diğerini beşinci trabzana sabitliyoruz..

bir beyaz bir renkli olacak şekilde çiçeklerimizi ekliyoruz, ( birinci çiçekten sonraki çiçeklerimiz üç noktadan son çiçeğimiz 4 noktadan birbirine ekleniyor..)


Arkası için 6 zincir çekerek oluşturduğumuz halkaya 12 trabzan yapıyoruz, ikinci sırada 24 trabzan, üçüncü sırada 36 trabzan şeklinde yani her sırada 12 arttırma yaparak 18 sıra örüyoruz.. (ön yüzle karşılaştırarak örün el değişikliğinden sırada farklılık olabilir bir sıra eksik veya bir sıra fazla örmeniz gerekebilir.)

Kenar oyası ve birleştirme aynı sırada yapılacak.. Fıstık mantığıyla ama her dolamayı bir trabzandan alarak yapacağız..

Birleştirme yaptığımız fıstıkları üç kere aynı yere batarak yapıyoruz..




Bütün çevrenin oyasını yapıp lifimizi bitiriyoruz.. Kolay gelsin :)






23 yorum:

  1. Hiç lif örmedim, siftahı bu güzellikle mi yapsam acaba? Çok güzel ve çok da güzel anlatmışsın, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir deneyin derim, ama başlangıcı daha basit bir modelle yapıp eliniz alıştıktan sonra bu tür modellere geçmenizi de tavsiye ederim..

      Sil
  2. bu modelden bana hediye geldi ama kullanmaya kıyamadım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi Nilgüncüm:) Kardeşim de aynı senin gibi düşünüyor..

      Sil
  3. Harika olmuş yine Selmacım.

    YanıtlaSil
  4. Selmacım,
    çok güzel olmuş ellerine sağlık. Ben de isterim. Mail attım aldın mı?
    sevgiler
    e.t.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ablacım, sen iste yeter ki yaparım ben:)) Mailini aldım, biraz gecikmeli oldu özür dilerim..

      Sil
  5. Çok güzel olmuş canım eline emeğine sağlık olsun..

    YanıtlaSil
  6. Hello. This is jus amzing.can u put a video tutorial on the same.am a beginner in crocheting and would love to recreate this

    YanıtlaSil
  7. Selma Hanim,
    Sis ile orerek lif yapilabiliyorsa, bir ornek de oyle gosterebilir misiniz?
    Ellerinize saglik...

    YanıtlaSil
  8. Selma Hanim,
    Sis ile orulebiliyorsa, o sekilde de bir ornek gosterebilir misiniz?
    Elinize saglik.

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık Selmacım.. Ne kadar güzel anlatmışsın, Maaşallah, subhanallah sana , Allah'a emanet ol..Sevgilerimle ..nur

    YanıtlaSil
  10. thanks for the walkthrough!

    YanıtlaSil
  11. Canım arkadaşım çok güzel bir model ve harika görüntülemişsin. Ellerin ve aklın dert görmesin. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Merhabalar,
    Bloğunuzu yeni keşfettim çok beğendim. İzlemeye almak istiyorum fakat o kısım hata veriyor :((
    Düzeldiğinde en kısa zamanda geri geleceğim. Bana da beklerim:
    http://fatoscatadlar.blogspot.com.tr/
    Güzel paylaşımlarda tekrar görüşmeyi diliyorum.
    İzmir'den kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Bende yaptım aciklamalarinizdan yararlanarak. Çok teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
  14. Selmacığım, çok güzel açıklamışsın bayıldım ellerine sağlık.....

    YanıtlaSil
  15. ellerine sağlık bende ördüm çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  16. 5.sıraya geldim ama hala düzgün durmuyor neden acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayıları aynı yaptıysanız bir sıkıntı olmaması gerek..

      Sil